torsdag, oktober 02, 2008

Eva Cassidy - Autumn leaves

Finaste höstlåten nånsin!

5 kommentarer:

Lullun sa...

Jättefin! Jag ska alltså ta och köpa mig något av henne. Och ja, nu ska jag bara läsa ikapp mig hos Marianne, sedan ska jag göra som du med soffan, som jag sa. ;-)

Anonym sa...

Det blir kanelbullar imorgon.
Jag skall lyssna på Autumn leaves, men jag föredrar Natalie Cole. Denna låt verkar finnas i hur många versioner som helst.
Vi kanske skall rösta om bästa utförandet.

Anonym sa...

Lyssna gärna på någon av Stan Getz eller Miles Davis inspelningar av låten, man kan bli jazzfrälst för mindre.

Annika sa...

Jamen Eva Cassidy...Min stora favorit! Hon kom ju från DC, men jag hann aldrig se henne live, tyvärr. Jag tycker att hon tolar Autumn leaves bäst av alla. OJ, vad fint hon gör det. DET är känsla...
Jagblir sugen på att höra Natalie Coles version efter det som din pappa skriver. Ska kolla på youtube.
Trevlig helg!!!

Emmama sa...

Lullun: Ja, hon är (var dessvärre) fantastisk, vilken röst!!

Pappa: Tack för fina tips, ska lyssna in mig mer! Funderade på Natalie Coles version men det blev Cassidy denna gången.

Annika, hon var underbar! Finns mycket bra live av henne på You Tube! Och lyssna på Natalie Coles version också, fantastisk!!