onsdag, oktober 15, 2008

Vår fina dag!

Började dagen med att promenera till Duthie Park där vi åkte i låååånga rutshkanan och gungade!
Andrew äger såklart inga vinterkläder så vi fick pussla på honom lite blandat av vad vi hade för att hålla honom varm! Imorgon ska vi köpa en lite mer manlig mössa åt honom.. ;) Och långkallingarna som han skrattade åt att jag köpt kommer inte lämnas hemma imorgon...

Det var nästan läskigt hur han frös så det blev två koppar té på det lilla caféet i parken. Hur Gustav kunde vilja äta glass (och tillåtas göra det, "han kommer få lunginflammation) förstod han inte.


En av mina absoluta favoritplatser i Aberdeen är Vinterträdgårdarna i Duthie Park och dit går jag ofta, ofta! Mwaniki är lika förtjust och nu är också Andrew med i fanklubben! Här inne är det dessutom alltid sommar!

Allmänt spanande.


Kaktusarna i Arid house. Denna ser ut som ett omslingrat kärlekspar! :)

Här finns mängder av blommor som jag aldrig nånsin sett förrut och jag tar alltid mängder av foton när jag är här..

Det blev sedan en promenad genom Ferryhill som är ett av mina favoritområden i stan, riktigt fina hus och mycket grönt! Funderade på att luncha i stan men det finns verkligen få restauranger som serverar annat än mackor vid lunch (och "bröd är ju inte mat") så vi tog en buss till universitetsområdet som jag tycker är otroligt fint!
Det blev lunch på den ganska nybyggda food courten (med mat från olika länder, jättegott) och sen en kaffe och allmänt prat på tiki café.
Avslutade dagen med att kolla in när Mwanikis grupp hade Jijutsu-träning. Han är förkyld och kunde inte vara med idag. Efter mathandling på Morrisons drog vi oss hemåt och gjorde spaghetti och köttfärssås som Andrew saknat sedan vi lagade det hemma hos dom i julas!

Nu är vi alla extremt trötta efter en lång dag men hoppas på sol också för resten av veckan!!

8 kommentarer:

Cecilia sa...

Vilka fina och vackra bilder på er alla 4! Jag förstår om svågern trivs hos er, men stackars karl som fryser så!
Fin mössa Gustav har :-)

Anonym sa...

Låter som en fin-fin dag. :)
Själv har vi inte kommit ur pyjamasen idag ännu o kl är 14.30, haha. Ibland måste man få sega. Jag jobbade trots allt 7h igår... vet inte hur jag fick det att gå ihop med William hemma.

Fina bilder som du har tagit. Jättemysigt att titta på dem.

Saltistjejen sa...

Haha!
Jag skrattar åt att svågern tackade nej till långkallingar! :-)
Vilken jättefin botanisk trädgård ni har där! Otroligt härlig. jag älskar också att promenera runt i sådana.
Ni vekrar ha haft en superdag! Måste vara så kul för alla i familjen att få umgås och spendera tid tillsammans!
kram!

Marianne sa...

Förstår att du älskar den trädgården. Det hade jag också gjort. Stackars A som fryser så, haha, han ser ut som jag gör - påpälsad när andra tar på sig höstjackan : D

Lullun sa...

Stackaren som fryser så! Men vad fina foton. Jättefina! Både från vinterträdgårdarna och stan. Blev riktigt sugen på ett besök! :-)

Anonym sa...

Stackars man som fryser så förbenat. Tur att ni inte har snö då=) Fina underbara kort. Kul att se dig med. Jag finns att beskåda med barn och allt på bilddagboken.se som fockylocky. Dvs om du vill se

Anonym sa...

men gud vilken mysig park..cool. Aberdeen verkar fint..blir sugen på att åka dit när jag ser alla dina kort.

Emmama sa...

Cecilia: Lindexmössa tror jag, och håller med - fin! :)

Sussie: Såna dagar är ett måste ibland! :)

Saltistjejen: Han har inte varit utan sina longjohns en sekund sedan dess.. :D

Marianne: Kom hit och besök den, jag guidar gärna! :)

Lullun: När kommer du? :)

Petra: Han kommer igen i december, hoppas på snö för upplevelsen men måste köpa mer varma kläder tills dess.. ;)

Pim: Kom du! :)