lördag, oktober 25, 2008

Autumn fayre!

Idag var det så dags för den halvårliga loppisen i kyrkan på vår gata, alltid jättemysigt! Det finns massor av kul att köpa och för inträdesavgiften får man en ordentlig tallrik med kakor och såklart kaffe, te eller saft. Dessutom gjorde min kompis från gympan (japp, på måndagar är det gympa - i kyrkan!!) pannkakor, till allas stora glädje! :)

Gustav älskar att vara här och var extra glad när han fick veta att min kompis Melissa och hennes son, Gustavs kompis Matthew, skulle med. De är de bästa av kompisar och går nu på samma avdelning på dagis! Jag var mest glad för att den fina mössan som mormor stickade inför förra vintern passar också i år! :)
Göttis!!
Köpte två NYA dvd-filmer för ett pund stycket, påsar med kakor för en svensk femma stycket, ett nytt fiaspel för ett annat pund och en åttadelars kaffeservis från Doulton för 6 pund - det var nog århundradets fynd!
Matthews pappa gladdes å de grövsta över sin egyptiska (det du Marianne!) papyrustavla!

De fikande massorna.

En fin man sålde massor av frukt, grönsaker och blommor. Dessvärre var pengarna slut vid detta laget. Den lilla damen är väl fin?

Nu ska jag packa väckan och dra emot denna veckans 24-timmarspass på kontoret. Det är ensamarbete hela tiden om man jobbar på helgen och det brukar finnas tid till att kolla på nån bra film och läsa så det kan vara en ganska bra brejk för en utarbetad småbarnsmor. Även fotbad och badkar finns! ;) Men jäklar vad man längtar efter lillon sista timmarna så imorgon eftermiddag får vi hitta på nåt riktigt kul!

Hoppas ni alla har bra lördagar, berätta gärna vad ni hittar på! Och om ni igår åkte långväga för en dejt (hrm hrm) är det hög tid att berätta hur det gick!

9 kommentarer:

Lullun sa...

Vilken kul liten "utflykt", med både fin liten pojke och tankt på bild. ;-) Ett sånt jobb skulle jag också vilja ha ibland; att få ta sig ett bad, läsa en god bok osv i fred och ro... ;-)

KARLAVAGNEN sa...

åååh jag längtar tillbaka till England!

Anonym sa...

Vad mysigt det verkar! Gustav är söööötast! Så himla lik dig! Hur länge har ni bott i Aberdeen nu?

Emmama sa...

Lullun: Ja just dessa helger, nar det ar lugnt pa kontoret, ar det som att aka pa spa! :)

Karlavagnen: Nar bodde du i England? Var? Trivs bra i Skottland och jag alskar de dar sma aktiviteterna som ar sa vanliga har!

Lala: Jag kan inte alls se att vi ar lika, hur? :) Vi har bott har sedan forra hosten och stannar pa obestamd tid kan man val saga.

Anonym sa...

Ansiktet är likt, ögonen!

Emmama sa...

Lala: Okej, ska försöka se det jag med! :)

Anonym sa...

Ja du vet ju lite...hihi
underbart..
A-L

Emmama sa...

A-L: Kuuuul! :)

Anonym sa...

Ja det känns jättebra!!
Kramiz A-L