fredag, oktober 31, 2008

Jobb, presenter och Halloween...

Nytt maratonpass och jag sitter och skriver rapporter om alla våra fina ungar och deras föräldrar. Var åttonde vecka vill the council, kommunen (som är en av vara främsta finansiärer) veta vad vi egentligen håller på med här. Om vi är värda alla pengar vi får. Det är vi såklart och nu ska resultat och annan framgång redogöras för på papper.

Behöver snart en kaffe för att kunna jobba några timmar till innan det är läs- och läggdags. Markus Birro Karlavagnar. Och så kommer jag nog läsa ut Janouchs ”Sommarbarn” senare.

Idag har vi firat Halloween här på kontoret med massor av barn inbjudna.
Jag har aldrig sett så många barn ha så roligt! BRA dag! Hoppas alla ni andra firare haft en rolig dag, ska bli roligt att läsa alla halloweenhistorier under helgen!

TACK Annelie, Uffe och Becca för presenten till Gustav idag, ni är världens gulligaste! En pixibok och en påse godis med texten ”till världens sötaste pumpa”! Underbart! Jag älskar såna överraskningar!

Nu, en kaffe. En vit kaffe.
(När min pappa beställde kaffe här en gång beställde han en kaffe med mjölk. Nar kvinnan i kassan upprepade hans beställning sa hon ”one white coffee”. ”No, coffee with milk”, sa pappa. En parantes bara. En ganska kul parantes.)

6 kommentarer:

Anonym sa...

Va? One with coffee? Red ut det här nu. Vad ska man beställa då man beställer kaffe på eran ö? :-) Spännande.

Emmama sa...

White coffee (vit kaffe) är samma som kaffe med mjölk men det visste inte lilla pappan.. :)

Anonym sa...

Önskar bara den lilla "sötis-pumpan" ringt på min dörr o sagt: -Godis eller bus???
Kram Annelie

Anonym sa...

Hhahaha....ja den var bra.
Din pappa e ju bara för rolig.
Igår var jag på ikea o jag sjöng i restaurangen m orkestern där.
Kram A-L

Emmama sa...

Annelie: Ett annat år kanske! :)

A-L: Du din lilla sångfågel! :)

Anonym sa...

Ja det var skitkul..man måste våga bjuda på sig själv...hihi
Kram A-L