fredag, mars 06, 2009

Att vilja slåss

Det är så mycket stress i väst, tycker bananodlarn.

"Det värsta är att ni äter er frukost på tåget ibland. I really dont like those kind of things."

Om jag ändå kunde följa hans resonemang lite mer.

Förövrigt är han sjuk. Fruktansvärt jobbigt. För mig.

"Får jag bara säga en sak fast jag vet att du är upptagen med datorn", sa han. "För man vet ju aldrig..."

"Jo, det vet man. Du kommer inte dö av din smärta i armhålan".

"Det är inte armhålan, det är liksom längre in. Var sitter hjärtat?".

"Inte i armhålan".

"Det kanske har migrerat".

"Snälla sluta, annars kommer din näsa migrera till under ögat. Och det kommer gå snabbt och göra skitont".

10 kommentarer:

It´s all about me sa...

Haha!

Men jag håller med om det med frukosten. Latte to go, macka på tåget, ursh nej. Jag vill sitta och äta min frukost hemma, och det ska vara hemmagjord smoothie eller stekta ägg eller hembakat bröd och färskpressad juice och massa gottesaker! Men...den dan jag får barn lär det ju vara en annan femma...

Emmama sa...

Its all about me: MEN ÅH vad hungrig jag blev nu! Jag ääälskar att äta frukost, kan inte bli för mycket utan precis som du skriver är så gott och spec med frukt och bra yoghurt till. Gött! :)

Emmama sa...

Its all about me: MEN ÅH vad hungrig jag blev nu! Jag ääälskar att äta frukost, kan inte bli för mycket utan precis som du skriver är så gott och spec med frukt och bra yoghurt till. Gött! :)

Anonym sa...

Håller med Mwaniki angående ätandet. Den enda gången som jag åt gående/stående på tåg/buss/spårvagn var när jag var gravid, då åt jag överallt och skämdes inte för det. Då va jag tvungen att äta en gång i timmen för att inte kräkas men annars vill jag fika/äta frukost osv sittande och helst i mysig miljö. Kram

Emmama sa...

Satja: Usch för att ha ditt gravidillamående, mardröm! Du har verkligen kämpat på! Snaaaaart ses vi, date på nästa måndag! Kram!

KARLAVAGNEN sa...

Håller med din guuube...

Efter sådant svar så tror jag han ska kolla om inte hjärtat sitter i halsgropen!

Hoppas han mår bättre!

Emmama sa...

Oj, lät jag farlig? ;) Han mår bättre men kommer säkert gnälla lite om dagen nån vecka till eller så. Kram!

Anna, Fair and True sa...

lol

Emmama sa...

Anna: ;)

Emmama sa...

Marianne: ;)