torsdag, mars 19, 2009

De finaste småländska skogarna


Mammas och pappas hus ligger precis vid en stor fantastisk skog, precis som det ska vara i Småland! "Gudrun" drog fram med enorm kraft år 2005 och fällde mängder av träd. Kvar finns, som ni ser på bilden ovan, mycket stubbar kvar... Men mycket av den fina skogen finns kvar tack och lov och idag var Gustav på äventyr i skogen med mig och sin mormor efter att vi åkt tåget från Göteborg idag på morgonen.
Gustav klättrade på gärdsgårdar, letade pinnar och andra fynd och jagade runt. Han hade extreeeeemt mycket spring i benen.
Jag älskar att vara där - en av de finaste platser i vår trakt!
I den här gamla ruinen hade Gustav sitt home, sa han. Och han låste upp med mormors bilnyckel och sen fick vi komma in. Om vi först knackade på "dörren" såklart.

Nu ska jag dra på mig joggingkläder och ge mig ut i samma fina skog - dags att röra lite på mig!

4 kommentarer:

thebromanders sa...

Hääärligt!!!

Anette sa...

Underbart! Det finns inget roligare än en spännande skog när man är liten! Faktiskt ganska kul när man är stor också! Hoppas joggingturen gick fint.

Anonym sa...

Det finns inget härligare än att vara i skogen- alla små bekymmer blir mikroskopiska:-)

Emmama sa...

Mz Olsson: JA, underbart!!

Anette: Precis! Och man kan springa fritt och länge! Joggingen gick tom bättre än jag trodde så det blir ny runda redan imorgon kväll!

Tesstamente: Håller verkligen med, snacka om terapi! :)