söndag, mars 29, 2009

Korvgrillning och tipsrunda!

Min dröm slog in! Hela närboende släkten nappade på min idé att grilla korv i skogen och gå en tipsrunda med roliga frågor om mitt, Mwanikis och Gustavs liv i Skottland! Hur mysigt som helst och självklart vann Annelie tävlingen. Allt hon rör vid blir guld nämligen.. :)

Gustav har en pose han gör på nästan alla bilder vi tar på honom nu. Har man en fantastisk släkt som min så får man lätt alla att ställa upp med samma pose!

Pappa var grillmästarn!

Vinnarkusinen med karl och mig! :)

Hej då alla tipsrundare!


Släktens senaste tillskott heter Ludde och posar så fint med mig om man ber snällt och håller lagom hårt.

TACK ALLA för en jättekul dag!

13 kommentarer:

KARLAVAGNEN sa...

Mysigt! Korv grillad ute / det var mååååånga år sedan! Måååånga herrans år sedan!

satja sa...

Åh vad mysigt det ser ut med korvgrillning och tipsrunda, det hade vi alltid när vi var små och DU Emma ser grymt bra ut (som den yngre generationen skulle säga)på bilden med dig och Ludde. Hur länge stannar ni i Älmhult?Idag har vi varit på Buslandet hela familjen och Kevin hade jättekul(jag med för den delen) bra att ha barn så man får hoppa, leka och busa, kram och ha en bra vecka!

Annelie, Ulf, Becca, Jesper & Luddut. sa...

Tack själv :)
Det var superkul !
Får göras om nästa gång ni kommer !
Kramkram.

thebromanders sa...

Åh, så himla jättemysigt!!!!!!!

Taina sa...

Det var inte illa! Tipsrunda och korvgrillning med släkt och vänner. Blir lite avundsjuk nu...
Kanske jag ska stjäla idén när jag åker hem. När det u blir. Har inte planerat så noga än. Ni verkar ha haft det så mysigt under hela er vistelse.
Kram

Anonym sa...

Vilken kul idé och så kul att så många kunde komma! Det är något speciellt med korv grillad ute i naturen!
Kul med Gustav-posen!
Kram!!

Anna, Fair and True sa...

Vilken rolig idé! Då läser de bloggen flitigt alltså, i alla fall vinnaren! :)

Annika sa...

URMYSIGT!!!
DET var s¨länge sen jag grillade korv sådär! ÅH jag kan nästan känna den goda lukten, och smaken ändå hit!!!
LÄSTE om din bloggträff med Lia och Saltis. SÅ KUL!!!! SÅ otroligt KUL!!!
Saltis har jag träffat tre ggr nu, så himla trevlig tjej!! jag är glad att vi bor så pass "nära" varandra som vi gör. Men LIA har jag aldrig träffat, och henne ser jag verkligen fram emot träffa IRL.
STOR kram!!!

Frida sa...

Jag är så sjukt avis att jag inte var med faktiskt..slottskogen nästa!!!KRAM!!!!!!!

Vicky sa...

Vad härligt ni har haft det!
Jag mailar dig gärna om vad som hänt,
men hittar ingen maildress på din blogg. Hör isf av dig.

Njut nu av sista timmarna i Sverige - snart landar du i verkligheten igen ;)

Anonym sa...

Ja det såg så mysigt hade vatt kul om man hade fått en inbjudan hihi.
Kram A-L

underytanjag sa...

Så härligt. Jag förstår att du liksom jag måste tycka det är jobbigt att bo så långt ifrån släkten.

mamma Eva sa...

Det blev en jättelyckad dag, Tack alla goa släktingar för att ni alltid ställer upp på Emmas "tokigheter", eller som Gustav säger om sin fina mamma "mamma är tosi".
Kram till er alla