fredag, mars 20, 2009

Fika hos mormor och morfar

Vi fikade hos min mormor och morfar idag! Fick rulltårta, punschrullar och sirapskakor, ÅH vad gott! Jag kom på att det var himla snyggt att ta bilder på sin egen spegelbild i ett kopparkärl. Mormor och morfar undrade vad i heeeeela friden jäntan höll på med såklart, men snyggt blev det!

Ikväll kommer syrran och hennes Martään, kul! Innan dess ska vi fika i byn, ja vi säger faktiskt byn, och så ska pappa och jag ut och jogga i skogen. Lite bastande efter det (mamma och pappa har en mycket älskad bastu) innan god middag med mycket vin blir ju perfekt! Hej fredag!

12 kommentarer:

Mia sa...

Vad söta de är din mormor och morfar och vilken mysig fika! Kakorna ser mumsiga ut och så lite klassisk Bridge-blandning också! :-)Ska försöka ta mig ut i löparspåret i helgen men kan tyvärr inte avsluta det med en bastu. Får vänta tills jag kommer hem till mina föräldrar. Ha det bra!

anna of sweden sa...

Haha! Jag kan se det framför mig. Hur barnbarnet kommer hem till Sverige med en massa konstiga idéer om att fotografera i kopparkärlen! :D

thebromanders sa...

Vad myyyysigt ni har det!! Och planerna för resten av dagen o kvällen låter ju inte heller helt fel:)

Emmama sa...

Mia: Du dom är så söta att jag hade kunnat äta upp dom! Men nu fanns det ju goda kakor så jag lät dom vara.. :) Ja ut och spring, det är ju det bästa, även utan bastu efteråt.. :) Kram!

Anna of Sweden: Javisst, hon har ju mycket ideer det där barnbarnet och det har hon alltid haft! ;) Kram!

MzOlsson: Jag njuter av alltihop så mycket!! :) Kram!

underytanjag sa...

Vad roligt att ni har dina morföräldrar i så piggt förvar!

Emmama sa...

Underytanjag: Jag är SÅ glad för det! :) Kram!

Petchie75 sa...

Häftig bild!! Jag har fikat med moster och mormor idag och imorgon blir det middag hos mormor med mina syskon!
Ha ha, jag påpekade precis ikväll för min mamma att punschrullarna heter dammsugare i affären - vilket jag alltid kallar dem (alltså dammsugare, inte punschrullar), supergoda!
I Puerto Rico heter rulltårta zigensk arm (brazo gítano) - inte så politiskt korrekt men vet inte hur många zigenare de har i Karibien...
Kram!!

thebromanders sa...

Hoppas emailet kom fram ordentligt.

Anonym sa...

Ser superhärligt ut..enjoy!Vi grillade igår på storsvängen,det du:)ses snart..lattjo!!!KRAM

Christel sa...

Det låter som om ni har höjdardagar i Sverige, följer er resa med spänning! Roliga bilder och personliga inlägg, gillar verkligen din blogg! Kram

Anonym sa...

Låter som en underbar fredag och de är söta, dina morföräldrar! Massa kramar duktiga Emma!

Emmama sa...

Petra H: Släkten är BÄST, inget annat! Ja det var ju också ett kaknamn men visst ser det lite ut som en huggen arm när man tänker efter.. Dammsugare känns lite skitigt, gör det inte det.. ;) Jag är dock uppväxt med att de kallas för det! Kram!

MzOlsson: Japp, godis skickas snarast! :) Kram!

Frida: Så vansinnigt gott! Korv till Lasse hoppas jag!! Kram!

Christel: Tack snälla du! Kram!

Gabba: De är så gulliga att man kan äta upp dom! :) Kram!