torsdag, mars 19, 2009

Fredagstema, show and tell: Mitt smultronställe!

Erica väljer teman och denna gången skriver vi om vårt smultronställe! Så lämpligt att det ämnet kommer just nu, för jag är där, i mammas och pappas hus. Det är mitt smultronställe!

Smultronställets hemlighet. En present till mig som snart fyller 30. Jag tror och hoppas att det är en ny kamera! Vad tror ni..?

Köket!

Vardagsrummet där jag är nu, samma gäller bilden nedan.


Det blev kaffe och semla i köket idag efter skogspromenaden. Här ser ni min urfina mamma i den urfina tröjan jag hade med mig hem i present till henne. Semlorna var underbart goda och köket är riktigt mysigt! Här ska vi imorgon bestämma menyn till det stora släktgillet som är på lördag och också laga "bagetti" för det har Gustav önskat till lunch, gott!
ÄLSKAR det här huset och att vara här! Älskar också hela Älmhult och som ni vet skogen som ligger precis vid huset och ni kan räkna med massor av bilder från de här krokarna de närmsta 10 dagarna!

Huset utifrån!

Fler fredagsbloggare hittar du här! Saknas du, säg till så läggs du till! :)

17 kommentarer:

Erica sa...

Vilket fint inlägg! Ja, visst är ens barndomshem något speciellt. Det är alltid en speciell känsla att "komma hem" igen :)

Hoppas du får en bra helg! Och en bra vistelse hemma :D

Mia sa...

Visst är det extra mysigt hemma hos mamma och pappa! Förstår att det är ditt smultronställe, speciellt med närhet till skog. Ha en bra helg! Kram

Anonym sa...

Ja du Emma, du har inte funderat på att bli mäklare? du fotar ju nästan som en sådan...hih...det ser ju nästan ut som när dom ska sälja ett hus...kram A-L

Annika sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Annika sa...

Härligt inlägg!! HOPPAS det är en kamera i det där paketet!!
Barndomshemmt betyder mkt. Tyvärr flyttade mina fldrar ifrån mitt för ngra år sen. men, att bara bara med fldrarna på nya stället är ju ett smultronställe i sig.
HA så kul på lördag!!!
Ha en toppenhelg!
Stor kram!!

Fritt ur hjärtat sa...

hoppas du får vad du önskar! Å så härligt att ni får plats att bo där när ni är i Sverige!

Anne sa...

Ett barndomshem kan helt klart vara ett smultronställe, det kan jag verkligen förstå även om jag själv inte känner så. Vilket jättefint kök, gillar det verkligen! Mysigt hem överlag, ditt barndomshem!

Emmama sa...

Erica: Det kommer alltid vara att komma hem! :) Kram!

Mia: Jag är faktiskt skogstokig, fast det låter lite fel när man säger det.. :) Kram!

A-L: Haha, men säljer dom det här huset ska de få se på andra bullar!! Kul att ses igår, kör försiktigt idag och ha en skön helg däruppe! Kram!

Annika: Håll tummarna för att det är en kamera men jag är ganska så säker.. :) Barndomshemmet betyder MYCKET för mig, det är alltid att komma hem att komma hit även om jag älskar också mitt riktiga hem! Kram!

Fritturhjärtat: Här finns massa plats, bra! :) Kram!

Anne: Ja, mamma har stil verkligen! :) Kram!

Taina sa...

Åh vad mysigt! Att få vara just nu på sitt smultronställe och bara njuta.
Vi får väl hoppas på en kamera ;)
Kram och ha en trevlig helg.

Emmama sa...

Taina: Jaa, underbart är det! Och nu sover Gustav som en liten gris, har varit fullspäckade dagar sen vi kom hit. Jaa, håll alla tummar och tår som du har! :) Kram och trevlig helg!

Anna, Fair and True sa...

Måste vara skönt att vara hemma! Hur ofta blir det Sverigeresa?

KARLAVAGNEN sa...

Waow, känns som om man känner hela din familj nu ju! Hälsa!

Emmama sa...

Anna: Har varit hemma fyra fem ggr sedan vi flyttade för ett och ett halvt år sen så hyffsat ofta men hade gärna kunnat åka hem mer.. :) UNDERBART här! Kram!

Karlavagnen: Ja välkommen till familjen! ;) Kram!

Petchie75 sa...

Vad tjusigt och modernt dina föräldrar har men det är klart, bor man i Ikea-staden så gör man ;-) (jag kallar alltid Småland för Ikea-county när jag talar med utlänningar, hi hi) Jag har en likadan röd och vit kudde som dina föräldrar!
Mysigt med släktmiddag!

Anonym sa...

Ja jag måste säga att jag blev jätteglad att Gustav kände igen mig!
Kram A-L

Emmama sa...

Petra H: IKEAtown makes people trendy, you know! :) Kram!

A-L: Klart han gjorde! :) Hoppas du har det bra i Borås! Kram!

StrandMamman sa...

Ha det så bra i ditt smultronställe!!