lördag, mars 28, 2009

Sedan sist!

Lite quick update från den vackra bygden!

Gustav hälsar här på hemlig exkollega ("jag vill inte vara på internet") på mitt allra första jobb. Det var riktigt kul och Gustav äääälskar truckarna och alla grejerna man kan pilla på, ta sönder och slarva bort. Alla som jobbar där är jätteglada att vi bor utomlands och bara kan hälsa på då och då.
SÅ KUL det var att träffa Saltis, Ella, Lia och Johan igår! Tack för trevligt fikande, underbart är kort! :) Kändes rätt trist att vi stressade iväg till ett tåg som sedan visade sig vara 45 minuter försenat men sånt vet man ju aldrig..

Underbara Malmö!
Gullot var argt som 100 bin igår. Och så kräktes han ner en hel tågvagn på vägen mot Älmhult (inte sjuk utan satte en godisbit i halsen - panik - och kräktes 4 ggr innan han fick bort godiset). Det var en ganska äventyrlig resa för honom med andra ord...
Nu ska vi på ponnyridning och den stora frågan är om Gustav vågar hoppa upp på nån av hästarna..?

8 kommentarer:

pernilla sa...

Stackars Gustav och dej, du vet ju nu vilken panik jag får när nåt händer...paralyserad! Förövrigt berättade Vincent på dagis om hur hans mamma slagit honom i pannan, TACK VINCENT. Jag tror att han associerade slaget i pannan med det kalla spenatpaketet som jag försökte trycka in i pannan på den lille stackarn.
Sedan vill jag tacka för det jättefina kortet jag fick igår på min födelsedag. Vänner som dig växer inte på träd och faller inte från himlen, jag är så glad att ha fått lära känna dig...

Anonym sa...

Åh, vad kul med bloggträffen - och tänk jag känner alla utom DIG och Gustav! Ser att Saltis har kameran i högsta hugg så vi kanske får se fler perspektiv på träffen ;-) Vad tyckte förresten Gustav om Ella, var hon för liten för att leka med??
Stacks lilla Gustav, jag förstår att han (och du?) fick panik av godisbiten i halsen.
Hur länge har ni kvar hemma nu?
Stor kram!

rotan sa...

Hittade dej genom mzolsson. Jag har alltid velat åkt till Skottland! Verkar så vackert!!

Taina sa...

Åh har du träffat bloggare? Vad kul!
Stackars Gullot. Hoppas han mår bättre nu då godiset kom ut.
Om Gustav inte vågar får väl mamma ställa upp ;)
Kram

Christel sa...

Hej! Är bilderna tagna med nya kameran? Vilken glimt han har i ögnen, den lille Sverigeresenären. han ser nöjd ut också. Tråkigt med tågkräkan, tur att biten lossnade. När bär det av hem till Skottland igen? Ha en trevlig helg! Kram

thebromanders sa...

Var det andra bloggare du träffade?? Så himla kul!!
Oj, jobbigt med tågresan, men tur att godiset kom upp i alla fall!!

Anonym sa...

Jag såg en cowboy idag på Älmhults
torg....kan de varit Gussi??!!!

anna of sweden sa...

Så himla kul med bloggträff!
Kände ingen av er varandra innan ni började blogga?