tisdag, mars 10, 2009

Mango och Sweden

Var uppe så tidigt att frukosten åts innan klockan sex imorse. Nyss blev det förmiddagsmellis, vaniljyoughurt med skivad färsk mango. Mango köpt här äter jag aldrig i Mwanikis sällskap, den mangon vi har här är nämligen en skam för hela mangosläkten, säger han. Och visst är den inte som den i Kenya, men ändå ganska god.

Planerna läggs för sverigeresan och jag längtar så det sticker i tårna! Åh vad kul! Verkar som om hela gamla Bergsjöligan (vi är inte riktigt lika farliga som den andra ligan från Bergsjön, de orginella gangstrarna ni vet – vågar man ens skriva så?) ska träffas och fika och leka med barnen, jippi! Vissa barn har jag inte sett på ett och ett halvt år, kommer jag ens känna igen dom? Har flera av mina allra allra bästa vänner i Göteborg och ska tanka så mycket kärlek av dom! :) Kommer vara i Götet 15:e till 18:e/19:e och sen i fina Älmhult resten med en liten avstickare till Malmö/Lund. Som en dröm! Weeeeee!!

♥ ♥ ♥

14 kommentarer:

Millan sa...

Vad skoj med ett goteborgsbesok! Jag ser ligan framfor mig nu :-D. Vi aker ocksa till Goteborg snart, men inte forran 4e April. Men jag langtar ocksa sa det sticker i tarna! :-) kram

Anonym sa...

Var uppe tidigt skriver du, hann du ens gå o lägga dig. Skärpning. Lova att vila när du kommer hit. Kram

It´s all about me sa...

Jag äter oxå mango typ varje dag, fast fryst i bitar i en smoothie! :) Kan nog hålla med lite om att mangon i den här delen av världen inte är så mkt att hurra för, inte när man en gång i tiden kunde fylla upp en påse på väg hem från jobbet i Karibien;) Det var tider det!

Anonym sa...

Vad är det här "Följ" för funktion?

Lia sa...

ÅH, snart är det den 27e! Jag längtar efter att få se er båda! Har precis kommit hem efter en lååång lunch på stan med Petra, så himla mkt vi bubblade om! Parkreingen gick nästan ut =). Och så kommer ju ni snart! Härliga Mars.
Hahaha, ja du, din bångstyriga soctant (sagt med mkt kärlek) Jag är likadan: KAN SJÄLV! Så det så. Och självhjälpskurser är ju bara bra om JAG SJÄLV skulle hålla dem, hahahahaha....ta detta med en nypa salt =) KRAM

Anonym sa...

Ska bli sååå kul att träffa dig och Gustav, har börjat prata med Kevin om att Gustav kommer så att han vet lite, det va ju ett tag sedan dem träffades!Hoppas att du fick mitt mail angående mitt mob nummer.kram

Emmama sa...

Millan: Stick i tarna ar en skon kansla! :) Hoppas ni far det riktigt bra i Sverige nar det ar dags! Kram!

Mamma: Inga kommentarer.. :) Mycket vila blir det hos er! Kram!

Its all about me: Later gott, ar den frysta okej? Oh vad harligt det later med karibienliv! Kram!

Sussie: Man kan klicka i bloggar man laser ofta att man foljer dom.. :) Kram!

Lia: SAKLART ska vi sjalv halla i kursen, ingen kan gora det battre, HAHA! :) KUL med lunch med Petra, det hoppas jag du kan blogga om sa jag far allt skvaller! Kram!

Emmama sa...

Satja: Ah vad jag langtar!! :) Fick mailet, ska svara i natt nar jag ar vaken igen.. Kram!

thebromanders sa...

Åh, jag är riktigt avundsjuk! Hälsa Göteborg från mig!! Där bodde vi i två år innan vi flyttade hit. (Mannen är uppväxt i Mölnlycke...)
Vi har inte varit i Sverige på sju år till sommaren... men då åker vi alltså "hem"!! Ska bli såååå roligt!!

thebromanders sa...

Förresten, boken du läser den nu - är den bra?? Jag håller på och skriver ner lite titlar för sommaren, när jag tänkte försöka köpa med mig lite svenska böcker!

Emmama sa...

Mz Olsson: Ska verkligen halsa fina Gotet fran dig! :) Hem pa semester eller flytt hem? Ja boken ar riktigt bra, den maste du kopa! :) Kram!

It´s all about me sa...

fryst mango är mycket godare än de färska som finns i denna del av världen, tycker iallafall jag! Jag brukar ta ut en fryst bit och gå och suga på ibland, godare än malaco truly big time! :)

Anonym sa...

OG, Vincent och jag håller ihop...

Emmama sa...

Its all about me: Oh, det maste jag testa snarast!! :) Tack for tipset!

Pernilla: Oh, gor ni! :D Mohahaha!