fredag, mars 06, 2009

Svenska myndigheter

För ett tag sedan beställde jag ett personbevis till min ansökan om barnbidrag till Gustav här i Skottland. Uppenbarligen förstod inte personalen det uppenbara varpå jag fick skicka dom ett litet mail idag. Jag är inte arg, bara väldigt road. :)


Hej igen! Tack för personbeviset som snabbt kom med posten. Dessvärre
pratar inte personalen på det skotska kontoret svenska så jag undrar om jag får
besvära dig också om att skicka mig ett skrivet på engelska. Om du inte har möjlighet att hjälpa mig kanske du har tips på någon jag kan maila i
frågan.

Med vänliga hälsningar,
Emma

4 kommentarer:

It´s all about me sa...

Det finns speciella på engelska, de är redan översatta, saken är bara den att man får beställa dem på engelska från första början så slipper man mecket :D

Been there, done that.. ;)

Emmama sa...

Men vem fattar inte att det ska vara ett på engelska till skotska myndigheter? ;) Vet att det finns och trodde de skulle hajja att jag behöver ett sådant.. men icke det.. ;)

Unknown sa...

Ärsh, de kör bara på rutin, bryr sig knappt om vad det ska vara till, man måste skriva precis exakt vad man vill ha. Well well...

Emmama sa...

Anna: Precis sa ar det..