tisdag, mars 10, 2009

Traderaköpare strikes agaaaaain!

Det kom ett mail...

Hej Emma! Tack för de fina varorna som kom fram idag. Jag blev dock lite besviken. Nappflaskan som jag budade på och vann var orange, men den flaska som jag fått är mer gul än jag trodde den skulle vara. Ville ha en orange eller möjligen röd men inte gul. Vad ska vi göra nu?
MVH, xxx


Ja du. Kanske fokusera på vad som är viktigt i livet? Men jag svarade glatt att jag gärna ersätter henne för sina utgifter. Såklart. Alldeles för snäll är jag. Dessa mail borde publiceras i en bok, så roliga är dom!

16 kommentarer:

Taina sa...

Ska man skratta eller gråta? Mer gul än jag trodde! Hallåååååååå, somebody there? Vad är viktigt i livet egentligen! Bra förslag, skriv en bok! Heja, heja!
Kram

Emmama sa...

Haller med! Undrar verkligen om hon ser det rimliga i att jag ersatter henne eller om hon ar schysst nog att saga att det ar okej anda. Det finns folk till allt uppenbarligen! ;D
Aterkommer nar boken ar klar..

Kram!

anna of sweden sa...

Ah, en person med humor.
(Eller inte ...)

It´s all about me sa...

Det där tycker jag fasen inte hon ska få ersättning för, det kanske är ett trix för att slippa betala!

Mina mail till Traderasäljare har varit:

Ursäkta, men det fattas tre varor i paktet men faktura ligger med för dem. Jag tänker inte betala när det fattas varor! (till ett värde av 150kr dessutom)

Samt; den ena kontrollen jag kpte FUNGERAR INTE, vilket den ska göra enligt din beskrivning.

DET tycker jag är adekvata klagomål. Dessa är de enda gångerna jag handat på tradera och jag tänker INTE göra det igen efter denna erfarenhet!! Att varor fattades kommer antagligen gå vidare till rättsprocess eftersom jag har bestridit fakturan och måste gå vidare med anmälning om inget görs, eftersom säljaren pltsligt "försvunnit" från mailen och telefonen...

Anonym sa...

Ersätt henne inte för nåt! :P

Vicky sa...

...kan bara hålla med övriga...

Du, jag ville fråga en sak. Jag tänkte skriva några inlägg om flerspråkighet hos barn. Är det ok om jag nämner dig och länkar till din blogg i nästa inlägg jag kommer lägga ut?
Vicky (utlandsmamman)

A home far away sa...

hihi va roliga en del människor är;)

Ha en fin dag
Kram Gunilla i Singapore

KARLAVAGNEN sa...

Skakar på lite matt på huvudet i total disbelief... Ska smyga in på Tradera och kolla nappflaskor tror jag! :-)

Anonym sa...

Åhhh, hahaha. Stupido människa!! Börjar ogilla Tradera mer och mer för det finns alltid en massa PUCKON överallt som bara gnäller. Ursch. Skratta eller gråta? Det är frågan...

Anonym sa...

Jag har nog haft tur som har haft enbart positiva erfarenheter av tradera. Jag hoppas verkligen att hon fattar hur absurt hennes mejl var och lägger ner.

(Jag hittade hit för ett par dagar sedan och tyckte att det var dags att lämna en liten kommentar. Supertrevlig blogg.)

Anonym sa...

Ha ha ha.. en del måste! väl bara leta fel. Tycker absolut du borde skriva en bok om dina Traderaköpare! :)

Anonym sa...

Hej fina du! Nej, jag har inte fått ngt sms..:( men det var ju bra att det kom fram. :) KRAM stina

Anonym sa...

Ja, dessa Tradera-människor! Själv har jag varit förskonad, det märkligaste var när någon skrev som omdöme att hon var nöjd med överdragsbyxorna fasän de var marinblåa och inte svarta som det stog i annonsen. Jag dubbelkollade såklart annonsen och där nämdes inget om några svarta byxor, däremot marinblåa! På bilden syntes det också klart och tydligt att de var marinblå.
Det där med färg kan vara känsligt!

Lia sa...

Moahahahahahaha! Ja, det är inte lätt att leva med fel nyans på nappflaskan. Förstår inte att du inte tar det här på större allvar Emma! =)))

Emmama sa...

Anna of Sweden: INTE, tro mig! :D

Its all about me: Men ibland ar det basta att spela dum och spela med for ALDRIG gar de med pa att bli ersatta men samtidigt kan de aldrid bli aura och lamna negativt, ser du! ;)

Sussie: Okej.. Men de ovan.. ;)

Utlandsmamma: Sjalvklart, bara kul! :)

A home far away: Endel skulle vara pa TV sa roliga som dom ar! :)

Karlavagnen: Erkann nu att du drommer om en nappflaska med Nalle Puh! ;)

Lala: SKRATTA, det ar svaret! ;)

Kajsa-Lisa: Tack for det och valkommen hit! :) Tror nog hon inser det orimliga, hoppas! ;)

Mittistanbul: Haha, ska forsoka fa ihop en liten bok! :)

Stina: TACK! :)

Carolina: Lite samma erfarenhet alltsa, folk ar ju roliga! :) Ibland kanner man ju att manniskor maste fokusera feeel... :) Valkommen hit foresten! :)

Lia: Nej, det maste vara tungt.. :D Jag ska skarpa mig och forsta sant har mer! :) Kram!

Anna, Fair and True sa...

Ja, du borde publicera den! Kanske andra bloggare som har lämpliga kontakter?!