söndag, mars 22, 2009

Söndag i IKEA-village!

Min fina mamma hade turen att vinna ett konstpris i en tävling anordnad av Älmhults konstförening som hon är medlem i. Ja ni vet väl att det är i IKEA-village som jag nu är, där är jag uppväxt och har bott från nyfödd till 21-åring. Hur som helst var prisutdelningen för tävlingen idag och jag följde såklart med mamma och hade nya kameran i högsta hugg. Jag går ingenstans utan min kamera, helt fantastiskt är det, jippiiii! :) Vi var på Älmhults jättefina bibliotek och mammas vinst var en jättefin platt glasskulptur, mamma håller den stolt i kollaget ovan.
Och kolla nu killaaaaar vad jag ska njuta av nu när Gussi sover: cappucino, DN och ett plopp! Slå det!
Ikväll ska jag på bio och se "Män som hatar kvinnor" med pappa, kusin och "kusinsambo", kul! Längtar redan efter varma popcorn och gott godis. Och bra film såklart. :) Innan dess blir det mest att läsa DN och käka mängder av mammas goda pannkakor!
GLAD SÖNDAG!

17 kommentarer:

thebromanders sa...

Åååååh, lyllos!!!

Emmama sa...

MzOlsson: Känner mig faktiskt som en lyllos nu! :) Men snart får du också godis, jippi! :) Kram!

KARLAVAGNEN sa...

Grattis till fin kamera! Har en likadan och älskar den! Grattis till din mamma som fick ett fint pris!Vackra föremål på bilderna. Hur gör du collage och lägger upp på bloggen?

Söndags DN och en kopp kaffeee - lycka! Ploppen får du gärna behålla! Puh som sagt att man slapp vinna ;-)

Anonym sa...

åh, jag vill också se den filmen!Hoppas att den är bra.Imorgon ska vi till flekis, har mest varit inne idag och fixat lite. Fortsätt trevlig kväll!kram

Vicky sa...

DN blir jag just nu mest avundsjuk på! Det är inte samma att läsa på nätet...
Hoppas ni får en kul biokväll!

Anna, Fair and True sa...

Rapportera vad du tyckte om filmen! Jag har valt att inte läsa böckerna men tänkte se filmen istället.

Emmama sa...

Karlavagnen: Ladda ner programmet Picasa, där man kan göra olika sorters kollage och det är väldigt enkelt. Du markerar de bilder du vill ha i kollaget och klickar på kollagesymbolen! Kul att testa sig fram. Hade inte låtit nån som inte ville ha vinsten vinna så sluta tjaaaata om det nu! :D Kram!

Satja: Så vansinnigt bra film, helt tagen av den, lova att se den! Kram!

Utlandsmamman: DN i pappersupplaga är ju underbar! :) Njöt verkligen! :) Kram!

Anna: Vansinnigt bra film, ojojoj! Har inte läst böckerna men det kändes bra för jag hade inte velat veta slutet på denna filmen! Ett måste! Kram!

Anonym sa...

Visst var filmen bra? :)
Jag tyckte den var super :D
Kram Becca.

underytanjag sa...

Du nu ska jag gå och äta upp plopparna som blev kvar efter barnens lördagsgodis. Fast det är måndag. Är det verkligen så ont om godis överallt i världen? Vad är "unikt svenskt godis" liksom??

Mia sa...

En massa grattis på en gång till din mamma, till dig, till nya kameran och sist och förmodligen minst ploppen! Innan IKEA fanns överallt så åkte vi alltid till Älmhult när vi skulle handla på just IKEA. Var alltid lika spänannde! Kram!

anna of sweden sa...

Åh, vad mysigt!

Fast det borde vara förbjudet att lägga ut bilder på Plopp och en svensk tidning. Jag blir ju så sugen. Fast bild på Cappucino är okej. Jag gillar nämligen inte kaffe! ;)

Hur var filmen? Lika bra som alla säger?

Kram!

Taina sa...

Grattis till din mamma!
Har hört att filmen ska vara så bra. Vad tyckte du?
Kram

Emmama sa...

Becca: HELT OTROLIGT bra, förstår att ni var lyriska! Kram!

Underytan: Jaa, det finns inget gott godis utanför Sverige.. ;) Nejnej, men såklart är det ju pga patriotism och sund hemlängtan som i alla fall jag kan längta efter svenska produkter när jag är i Skottland! :) Kram!

Mia: Tack! :) Älmhult är ju bra på massa sätt så fixa nu till en liten utflykt hit snart! :) Kram!

Anna of Sweden: Jag kände mig så lyxig med min DN och mitt plopp! :) GILLAR DU IIIINTE KAFFE, skäms! ;) Filmen var som en dröm, otroligt bra!! Kram!

Taina: HELT fantastisk film, tänker på den hela tiden och längtar till nästa kommer! Ett måste! Kram!

KARLAVAGNEN sa...

Tack för tipset.
Å okey'ra!

Emmama sa...

Karlavagnen: PUH! ;)

Anonym sa...

Åh, den där svarta skålen (är det nåt för ljus?) är så FIN. Var hittar man nåt sånt? :)

Emmama sa...

Sussie: Ja visst är den FIN, jag hade den som favorit bland vinsterna den dagen! Det är en tunn, tunnn skål i trä och jag ska kolla med mamma vad konstnären hette för jag vill själv se om man kan köpa hans skålar. Kram!