tisdag, mars 10, 2009

När Gustav fick nog

När man frågar Gustav vad jag gör på mitt jobb svarar Gustav att mamma "goes to peoples houses" alternativt "helps people in their houses". Jag vet inte riktigt var han fått det ifrån men visst innebär ju socialt arbete och social omsorg mycket hembesök - så fine.

Igår kväll ringde han till mitt jobb och verkade ha fått NOG av detta gående till andras hem.

"YOU", väste han. "HEY, its too late to go to peoples houses. COME HOME NOW. How many times do I have to tell you. It is late, mummy."

How many times do I have to tell you.. Har han fått det från mig, säger jag så? Låter inte vackert, ska sluta säga så. Om han börjar lyssna vad vaaaaad jaaaaag säääääger nååååån eeeeenda gååååång.

6 kommentarer:

It´s all about me sa...

Hahahahahaaa! Jag gillar verkligen att läsa om Gurras yttryck! Jäklar vad han verkar prata nu, riktigt vuxet, haha! Du borde skriva upp allt roligt i en bok, det gjorde min pappa + har illustrationer till, det är sjukt roligt att läsa nu vad vi sa för galenskaper när vi var små!

Anonym sa...

Haha, den var jättebra!
Ja, om de någongång skulle kunna lyssna... Håller med p den punkten. *suckar lite*

KARLAVAGNEN sa...

HAN E LA BARA FöööR GOOOO!!!!!

Emmama sa...

Its all about me: Har det bara i bloggen, maste skriva ut den om du hemska tanke allt skulle forsvinna en dag.. BRA av din pappa, vad kul dte maste vara! Kram!

Sussie: :) Han ar rolig! Vad ska vi bara gora med de olydiga ungrackarna va! :) Kram!

Karlavagnen: Bra gener du vet! :D Kram!

Anonym sa...

Hahah, Gurra G är min idol;D

Anna, Fair and True sa...

Gulligt! Och roligt! Och han är ju smart tycker jag. Han har ändå fattat en del av ditt arbete. Men du får väl säga att ibland behöver folk hjälp på natten också eller nåt :)