tisdag, mars 24, 2009

Brevväxling och lovely Joe

Helt fantastiskt var det att idag hitta määäängder av brev från gamla brevkompisar. Jag älskade att skriva brev när jag var yngre och hade vid ett tillfälle 45 brevkompisar. Oj! Helt underbara brev hittade jag och det står typ så här i alla: "Hur mår du. jag mår bra. jag har 67 brevkompisar. mina klasskompisar heter anna lisa hans john johan stefan linda josefin maria maria h anna linn marie klas peter jonas lars. jag är kär i kristian. jag har en hamster. jag är blond. skriv snart. hejdå".

Dessutom hette vi alla McIntyre i efternamn på den tiden, himla KONSTIGT.

12 kommentarer:

Anonym sa...

Ha ha, jag var aldrig ett fan av NKOTB ;-) men nog hade jag också en massa brevvänner, dock inte 45 stycken! Kanske man kan se ett samband mellan brevvänner förr och nu bloggarna - ett behov av att kommunicera med andra?
Låter jättemumsigt med en massa fika och pannkakor och godis! Njut!
Kram!

Anna, Fair and True sa...

Nä, vad kul! Jag hade också en massa brevvänner (någon enstaka hänger med fortfarande fast nu via mejl/FB). Jag tror som Petchie - sambandet finns! Jag gillade faktiskt Jordan mest! :)

anna of sweden sa...

Jag var också en brevvänstjej. Är övertygad om att det är därför många av oss gillar bloggandet så mycket. Det är liksom den moderna varianten av brevkompisar.

Vad mysigt ni verkar ha det i Swiden. Och vad fint Gustav vilar i lilla semlan! :)

Kram!

Emmama sa...

Petchie: Gillade du inte kidsen, skandal! Men kul med brevskrivandet, vi har kanske mötts i nån FB eller nåt om du nu höll på med det också? Kram!

Anna fair and true: Jordan var ju en rikitig göllis men min favvis var ju Joe som sagt. Som vi höll på! :) Höll du på med slam/FB också? Ditt efternamn är nämligen bekant.. Kram!

Anna of Sweden: Tror också på sambandet som ni alla skriver om! Brevskrivandet var jätteviktigt för mig! Kram!

Anna, Fair and True sa...

Var det de där små böckerna där man samlade intresserade och skickade vidare samt gjorde en ny? Jag höll inte på jättemycket men det hände då och då så du kanske sett mitt namn där! Det är bara vår familj som heter vårt efternamn - 5 personer i Södertälje/Stockholm. Det är ett namn som min farfar hittade på på 50-talet. Min mamma jobbade iofs också med socialt arbete (familjecenter i Södertälje) men hon har ju inte publicerat någonting så det borde inte vara henne du känner till (?).
Kram!

Taina sa...

Ljuvligt! Jag har också sparat alla mina gamla brev och jag skrev MASSOR. Tonvis nu när jag ser på dem så här"några" år efteråt. Jag har dessutom dille på att spara alla kort, typ födelsedagskort, också. En del är så roliga, en del fina. Blir lite mycket nu. Har ju några år på nacken...
Har ett vykort som jag vårdar extra och det är ett som min mamma skrev och skickade till mormor samma dag som jag föddes! Hon skrev vad jag vägde och att allt hade gått bra. Vem tänker på att skriva och skicka vykort samma dag man föder?
Kramar!

Anonym sa...

Va, va? FB?? Jag tänkte först på Facebook men det är det ju uppenbarligen inte?
Vad coolt om du och Anna "kände" varandra på brevskrivandets tid...

KARLAVAGNEN sa...

Jag slängde alla sådana brev i julas.
Men kul!!!

Anna, Fair and True sa...

Stog inte FB för Friendship Book? Facebook är väl lite som dem iom att man ibland hittar gamla och nya vänner genom andra vänner :)

Anonym sa...

Haha, underbart med denna typ av nostalgi!!! :) Så gulliga vi var!

Anonym sa...

Jösses så många brevvänner jag hade... och så många brev som det blev. Jag slängde dem faktiskt för n¨åt år sedan...

Emmama sa...

Anna: Ja, friendshipbooks är det ju! Så KUL att du också höll på! Jag har vansinnigt bra namnminne och nånstans har jag ramlat på dig förrut.. :) Så kul!! Kram!

Taina: Wow, vilket fint! Men varför skickade hon inte bara ett sms eller ett mail??? ;) Kram!

Petchie: Så kul! :) Det kan faktiskt vara så! :) Kram!

Karlavagnen: Ja man måste rensa ut ibland, så mycket saaaaker överaaaaallt! Kram!

Träningslyckan: Haha, ja verkligen! :) Kram!

Sussie: Förstår det! Du var en sån som alla såg upp till för du skrev liksom fiiinast! ;) Kram!