tisdag, mars 31, 2009

Sista orden från Sverige

Väskorna är packade (det blev ungefär 18 stycken, vi kommer vägras inträde till flygplatsen med våra övertunga väskor och 6 handbagage och jag jobbar på att kunna gråta på beställning och yla att "jag veeeet inte huuuuuur det bleeeev så här" och skylla på nån okänd). De är fyllda med gott bröd, kaviar, räkost, välling (till man och barn), skorpor, kassler, småländsk leverpastej och marsansås... Biljetter och pass lättillgängliga. 40 leksaksbilar finns lika lättillgängliga.

Off we go! Flyger kl 3 svensk tid så tänk på mig då. Jag är inte rädd för att flyga men varje gång jag går in i ett plan tittar jag mig omkring och tänker att detta kan bli människorna jag dör tillsammans med. Innebär det kanske att jag är rädd för att flyga? Det blir inte bättre när Mwaniki är med för han inleder varje flygning med att knäppa händerna, be och sen säga att "varje landning är en kontrollerad krasch".

Mwaniki, the gullegrisen, väntar hemma och har städat järnet och lovat vika all stryktvätt. Det blir nämligen ingen rolig tisdagkväll om jag kommer hem till stök och ovikt tvätt. Han vet det.

TACK alla, vi har haft så roligt!
KRAM.

16 kommentarer:

Amy sa...

Hoppas ni får en bra resa hem. Och att du får med dig alla väskorna oxå. ;)
En fråga; min sambo är från Osby men vi bor i Vetlanda nu. Varje gång vi handlar ska han ha SKÅNSK leverpastej för den är godast. Hur kommer det sig att du tar med dig hem den småländska då??? ;)

Saltistjejen sa...

Lycka till på resan!!
Imorgon drar vi också....... Flygning.... med barn....
ja du vet ju hur det är.
KRAM!!!!

Taina sa...

Oj, får du ta med dig så mycket mat? Önskar jag fick göra det hit, men här är de ju så jättefåniga med sådant. Sist hade jag med mig lite "extra mat" och allt skulle scannas och off you go. Phew! I nästa vecka får vi Sverigebesök och jag ska göra en lista på vad jag vill ha...
Ska tänka på dig kl 3 idag. Just nu är kl 6.20 am här så om drygt 2,5 timme skickar jag dig en trevlig-resa-tanke ;)
Kram

Millan sa...

Ah hoppas att resan hem gar bra. Sa roligt det dar med vaskorna... och som jag kanner igen det dar. Man star dar med graten i halsen (latsasgraten alltsa) och forsoker se helt oforstaende ut. Naha... vager de 60kg... oj... hur kunde det bli sa? Det ar ju bara lite mat....
Sa nu ar ni pa vag hem alltsa. Jag ska lasa ikapp om er resa nu tankte jag nar jag antligen far lite datortid!
Jag tanker exakt samma sak nar jag stiger pa flygplanet och ja, jag gissar att det ar lite flygradsla trots allt. Och Ben ar exakt likadan som Mwaniki... han ar livradd for att flyga och jag tror det ar darfor jag plotsligen ocksa har borjat kanna mig obevkam pa flyget... om han ar radd sa kanns det som om det finna anledning att vara det liksom. Men som sagt..... man borde egentligen vara raddare nar man kor bil men av nagon anledning sa tycker man val att man kan kontrollera det battre pa vagen?!
Stor kram

mamma Eva sa...

Längtar redan efter er, trots att det bara har gått 3 timmar sedan ni åkte. Tystnaden har lagt sig över Blåmesstigen, diskmaskinen har slutat snurra likaså tvättmaskinen och mjölken som alltid var slut står nu ensam kvar i kylskåpet........Men resan till Aberdeen från Älmhult är bokad till i början på maj. Stor godnattkram o puss på er från mamma o mormor.

Annika sa...

Emma, precis sådär tänker jag också, lika ljusa tankar innan varje flygning...I precis dina banor :-)
Undrar om inte alla tänker så? På ngt sätt.
NÅ, nu går ju nästan alla flygresor bra och såklart gäller det även er resa!
ROLIGT att ni haft en så LYCKAD hemresa. Själv tycker jag att jag tar med mig allt mindre från Sverige...I don't know why...men väskorna fylls ändå.
KRAM och FLYG försiktigt!!

satja sa...

nu är kl 15 och vi tänker på er och hoppas på att flygresan går bra och att mannen där hemma har gjort din order ha ha ha ,han är väl för rolig med sina påstående!kram från oss

anna of sweden sa...

När jag skriver det här sitter ni - och förhoppningsvis alla era väskor - på planet.

Härligt att komma hem till ett nystädat hem. Och som belöning får ju den käre mannen lite välling. :)

Kram!

thebromanders sa...

Usch, ja... jag tänker precis som du när jag ska flyga... det är inte så kul, men man måste ju!
Leverpastej! Kassler! Får man ta in köttprodukter till Skottland?? Det får man ju absolut inte till USA!! En kompis försökte smuggla in en falukorv en gång. Det gick INTE!

Anonym sa...

Tack själva, alla här har oxå haft toppen m Er!!
Citat från grillträffen: -"Tur Emma
kommer ibland så de händer saker!!"

Love you!

/Annelie

Anna, Fair and True sa...

Hoppas flygresan gick bra och att du fick ta med dig allt! Kram!

KARLAVAGNEN sa...

Det verkar ha gått bra. Får man verkligen ta med kött in till Skottland?

Å var snäll mot Mwaniki!!! ;-)

Mia sa...

Hoppas resan går bra och att ni får med er all mat! Skulle ni bli försenade så har ni i alla fall proviant så ni klarar er ett tag! :-)Kram!

Anonym sa...

Hoppas resan har gått bra hem o att ni fick allt med er hem!
Ja jag blev oxå så glaad att vi fick möjligheten att ses lite...Ett stort tack t er på Blåmesstigen att jag fick komma.
Kram på er alla A-L!!

Sussie sa...

Det går bra ska du se. :) Snart är du hemma bland tvättberget igen. ;) *skojja*
Jag ogillar också att flyga.. det är inte kul alls. :P

pim sa...

jösses vad väskor ..hur många armar har du ? :) rolig ritual Mwaniki har på flyg..:)