tisdag, mars 24, 2009

Massa gottis!

Mammas gooda pannkakor med massor av socker är så vansinnigt goda..!

Att vila sig lite mot en semla är himla gött och mjukt... ;)
Mums vad jag fikar och äter mycket gott när jag är här. Men jag joggar ju också i och för sig. Inte för att jag skulle få dåligt samvete om jag inte joggade, ska tilläggas. Imorgon gäller auktion äta mycket igen. Eller ja, kränga, heter det här. Fika med kompis Fia som kommer upp från Malmö och hälsar på under förmiddagen och sen hemmagjorda isterband OCH semlor till lunch + fika hemma hos mormor och morfar. Härligt va?!

13 kommentarer:

thebromanders sa...

Finns det semlor fortfarande?? Förstår att det blir mycket äta o fika när du är hemma. Passa på!!
Och om boken Låt den rätte komma in - Kan jag absolut rekommendera!! Det är den bästa boken jag läst på ett bra tag. Och nej, det blir inte konstigt, även om det handlar om vampyrer... han skrivet vansinnigt bra, den här författaren! Fast den är äcklig som bara den, så om du inte gillar när det är lite "gory" så ska du inte bry dig om den:) Jag har bara några sidor kvar nu...

Emmama sa...

MzOlsson: Ohja, massor med semlor finns det och de är ju så jäklarns goda! :) Ska se till att köpa den där boken faktiskt, jag ska nog klara även lite "gory" saker, vad det nu än innebär.. :) Kram!

Anonym sa...

Ingen tur till Sölve?

Kram, Hd

Emmama sa...

HD: Nej det blir inte det denna gången tyvärr. Hade gärna sett er och ert fina hus men kanske kan vi ses nästa gång jag är hemma? Hoppas! Hälsa! KRAM!

It´s all about me sa...

minus isterband och semlor och pannkakor och sockret så...ja, gott. Fast det blev nog inte så mkt kvar...hehe. Här är det snö, is och minusgrader - jag som hade hoppats på att inleda löpningssäsongen när som helst!! :(

egoistiska egon sa...

fan vad GOTT! låter som att ni har det underbart hemma.

Anonym sa...

Ärmen i maten... och mamma säger inget, istället tar hon en BILD? Skäms på dig Emba. ;)

Taina sa...

Det vattnas i munnen när jag ser pannkakorna! Vi gräddar i snitt en gång i veckan. Minstingens favoritmat. Med lingonsylt ;)
Kram

Jenny sa...

AAhh, det blir pankisar till middag ikväll -Det där såg bara såååå gott ut! Precis som Taina gräddar vi också pannkakor, om inte än gång i veckan, så i alla fall varannan. Och varvar med ugnspannkaka :-D. Äts av barnen med fördel med antingen socker eller lingonsylt. Kram

Emmama sa...

Itsallaboutme: Det går att jogga även i snö, ut med dig! ;) Jag ska ut imorgon! Kram!

Egon: Det är som en dröm! :) Kram!

Sussie: Såklart! Och jag har aldrig skrattat så mycket! :D Kram!

Taina: Så GOTT ja! Inget mot de amerikanska eller brittiska pannkakorna, eller hur? :) Kram!

Jenny: Säger som jag sa till Taina, svenska/finska pannkakor är bättre än de gummipannkakor som finns där vi bor.. :) Hoppas era blev goda ikväll, eller BLIR goda kanske passar bättre. Kram!

It´s all about me sa...

NAJ, jag joggar inte på isiga vägar där jag bor, där det knappt går att gå...riskerar inte livet för det, när jag kan gå på pass på gymmet istället! :) (Body pump idag, tex) men jag längtar tills isen är borta så att jag kan dra uuut!

Emmama sa...

Itsallaboutme: Okej, trodde det var snyggt städade vägar men då förstår jag! :)

Anonym sa...

hahaha...ja bilden med semlan känner jag ju igen:)
Kram A-L