onsdag, mars 11, 2009

Gussilängtan!


Soliga Duthie Park i morse...
Efter två glada inlägg kommer ett lite ledset. För SOM jag längtat efter Gustav idag och så ledsen han var idag igen när han ringde och tyckte jag skulle komma hem till honom eftersom det ju "is late now mummy". Men istället var jag tvungen att jobba över flera timmar för att ta hand om en liten pojke som var sviken av de som ska älska honom mest. Hans mamma och pappa. Med mitt jobb spenderar jag vissa dagar mer med andras barn än sitt eget. Och även om jag på ett sätt idag behövdes mer hos den lilla pojken än hos Gustav som hade det bra hemma med pappa så svider det lite. För när jag äntligen kunde komma hem så sov Gustav redan. Tack och lov har vi snart två lååånga lediga veckor tillsammans! Och tack och lov för allt fint stöd som finns till utsatta barn som hittar alla barn i tid!

Nu ska jag dricka det sista av mitt kaffe och sen sova nära nära Gustav hela natten. Imorgon har jag mitt sista skift innan semestern (24 timmarspass) och det blir uppföljningskrismöten efter dagens händelser men jag ska också förbereda konstprojektet jag ska leda under påskveckan och jag har fått massa money money att köpa kul material för. Det blir roligt!

10 kommentarer:

Taina sa...

Oj, det där låter jobbigt. Lyckas du skaka av dig jobbet när du kommer hem? Kan vara svårt när det är barn med, kan jag tänka mig.
Så skönt med lite ledighet och få gosa med Gustav.
Kram!

anna of sweden sa...

Usch, vad jobbigt. Men det är som du säger. Gustav har det ju bra där hemma. Men aj vad det gör ont när en liten röst ringer och ber en komma hem! :(

Hoppas att ni kommer att få en riktigt härlig Sverigeresa tillsammans!

Kram!

Anonym sa...

Åh, det gör så ont i mig då jag läser/hör om barn som far illa. :P Du gör en enorm insats med ditt jobb, Emma.

Marianne sa...

Så skönt för den lille pojken att han fick hjälp av en människa med stort hjärta när han hade det som värst. Men jag förstår att det samtidigt svider i ditt hjärta, att du önskar att du kunde dela dig i två. Men snart, snart får du ju vara ledig länge med Gustav!

KRAM till dig!

PS. Jag läste i tidningen Språk att tvåspråkiga barn får tätare hjärnsubstans och att de har bättre kognitiv förmåga än andra barn. Bara bra att vara tvåspråkig, alltså.

Towe sa...

visst är det jobbigt. skrev just ett inlägg om hur vidrigt det är att arbeta på ett barnhem samtidigt som det är ju det viktigaste jag någonsin gjort.

Anonym sa...

Det lät inte kul alls eEma, men du är duktig och ser det från ett bra perspektiv tycker jag. Jag kan förstå hur det känns att slitas mellan att vilja göra det så bra som möjligt för andra barn som inte har det lika kärleksfullt & fint som Gullis samtidigt som man ju självklart vill vara med sitt barn och att han ska känna att han är viktigast i världen. Men snart är ni hemma och oj vad ni kan mysa då :)

Stor Kram Till Er!!!

Anonym sa...

det var stina som skrev det inlägget :)glömde ju skriva namn

Christel sa...

Viktiga du! Känner så igen mig i dina tankar. Viktigt att vi räcker till för våra, när vi ska ge till andra också. Men för att vi har den kärlek vi har till våra barn kan det också räcka till andra tror jag. Har själv lagt timmar idag på att prata med en pojke som inte får stöd och kärlek av dem han borde kunna räkna med. Det gör ONT! Ibland känner jag mig rätt liten, maktlös, men jag vet att det lilla jag gör kan vara skillnaden... Kram och ha det härligt på semestern, du tar väl bloggen med dig?

KARLAVAGNEN sa...

Jag förstår hur du känner det. Men Gustav har åtminstone sin engagerade pappa hemma. Du gör en jätte-insats med ditt engagemang och jobb.

Sedan tror jag att Gustav noterar att du finns nära honom i sömnen.

Håll ut och njut av semestern!

Emmama sa...

Taina: Jag har lart mig att jag maste slappa det! Vissa saker tanker jag sjalvklart pa efter jobbet men jag vet att nagon annan tagit over och plagas aldrig av det hemma, vilket ar bra.. Ska bli sa mysigt att vara med Gustav mycket de narmsta tva veckorna! :) Kram!

Anna of Sweden: Usch ja, det var inget kul samtal! Men SA mysigt det blir att komma hem och vara mycket med familjen nu ett tag! :) Kram!

Sussie: Ja det ar sa hemskt, du skulle vara veta vad barn ar med om, vad som faktiskt ar manga barns vardag! Kram!

Marianne: Ska bli sa skont med ledighet och massor av tid for och med Gustav! :) Kul med artikeln, ska se om jag hittar nan bra bok hemma om detta.. Kram!

Towis: Precis sa ar det! Nu nar man har insikt om hur vissa barn lever vill man aldrig slappa taget om jobb som dessa.. Kram!

Stina: Precis sa! Svart manga ganger.. Men sa mysigt det blir att komma hem och traffa er alla, jippiiii! Kram!

Christel: Verkligen, man kan vara skillnaden sa tank pa hur viktig du ar! Alskade ditt fredagstema idag igen! Och jag bloggar absolut aven fran Sverige, mig blir ni inte av med! :) Kram!

Karlavagnen: TACK sa fint! Ska bli harligt med ledighet i Sverige, lyx! :) Kram!