måndag, mars 02, 2009

Mail från traderaköpare

Hinner berätta en sak till som jag tycker är så rolig! Jag säljer en hel del saker på tradera (länk till vänster, massa fina saker till alla typer, allt nytt) och auktionerna jag har uppe nu går ut imorgon. Idag vimlar det in dageninnanmail och det är inga speciellt välformulerade eller vänliga mail som kommer utan mest arga storbokstavsbrev:

"VAD BLIR FRAKTEN?" (fast det står i auktionen)

"HAR DU INGA ANDRA STORRLEKAORR????????"

Inga vänliga hälsningar på slutet utan "svara snabbt tack" (åtminstone ett tack) eller "hoppas verkligen du hinner svara idag, kollar inte mailen imorgon".

Men jag svarar såklart så snällt det går och hoppas de handlar järnet. De här skrivarna är ett fall för Magdalena Ribbing!

10 kommentarer:

Millan sa...

Hihihihi ibland undrar man ju vad det finns for folk dar ute. Lite smatt oforskamt later det som ;-). Har du hort talat om freecycle? En kompis anvander den websidan en hel del och sa igar att hon far en massa oforskamda svar av manniskor som isatllet for att skriva: I would love xxx thank you. Please can you email me your details. SKriver: I want that! Email me on xxx.
Lite smatt underligt om man vill ha nagot gratis!

Emmama sa...

Åh, samma där alltså! ;) Jag älskar freecykle men det var länge sen jag var inne och kollade, måste kolla nu bara för det! :) Kram!

Lia sa...

Hihihi. Magdalena Ribbing: min husgud. Jag må vara en liten tant, men faktum är att jag älskar henne, hon är så ordentlig men med humor. Och jag håller med dig. Det ger mig mardrömmar med, när man inte vågar se längre än till det som är ens absoluta vardag. Det är därför som bloggen är så bra; man får lära känna människor som man aldrig annars skulle haft en chans att möta! Kram

Lia sa...

Hihihi. Magdalena Ribbing: min husgud. Jag må vara en liten tant, men faktum är att jag älskar henne, hon är så ordentlig men med humor. Och jag håller med dig. Det ger mig mardrömmar med, när man inte vågar se längre än till det som är ens absoluta vardag. Det är därför som bloggen är så bra; man får lära känna människor som man aldrig annars skulle haft en chans att möta! Kram

Emmama sa...

Lia: Visst är hon bra! :) Jag skrattar så himla mycket åt hennes svar ibland för vissa saker som upprör människor är ju bara irriterande! :) Och jag håller med om det du skriver och nu ska jag in och kolla om det äntligen går att skriva kommerntarer hos dig! Kram!

Anonym sa...

Tack för kommentar. Kul att läsa om andra mammors liv i utlandet. Skottland är trevligt, har själv släkt i Glasgow och Pitlochry. Världen är stor, men ändå så liten så liten...
Ska bli kul att läsa om din blogg.
Trevlig kväll!

It´s all about me sa...

spanade in dina tradera-auktioner och hittade finfina örhängen, tyvärr hade nån annan lagt högre maxbud så jag får skippa dem...men mer kosing till dig iallafall (även om det inte handlar om så många kronor kanske, hehe)

Emmama sa...

Mittistanbul: Och välkommen hit, kul! :) Har tipsat en bloggvän om dig, hon har bott i Istanbul och skriver så fint om din stad! :) Kram!

Its all about me: Attans skit att nån lagt högre, bättre lycka nästa gång och tack för ditt bidrag till vår framtida Kenyasemester! :) Kram!

Anna, Fair and True sa...

Har aldrig faktiskt köpt (eller sålt) någonting på Tradera eller eBay. Kanske blir mer när man har barn?

Emmama sa...

Anna: Det är världens bästa sätt att tjäna lite extra pengar på.. ;) Barn eller inte.. :) Kram!