fredag, mars 06, 2009

Fredagstema, show and tell: Min bloggplats!

Erica väljer alla teman för mars och första handlar om "min bloggplats"! Även om jag har en laptop med trådlöst bredband och skulle kunna sitta varsomhelst i den lilla lägenheten så brukar jag när jag är hemma hamna i...

...soffan:


...eller vid köksbordet:

I köket sitter jag och Mwaniki som två främlingar med varsin dator och är helt i våra egna världar, helt uppslukade av våra egna favoritsidor. Och japp, i UK har man tvättmaskinen i köket som ni ser! Här behöver kvinnan verkligen inte göras fri från sin boja till spisen.. ;)
På jobbet händer det ju också att jag lägger upp inlägg. Det innebär dock en jäkla massa jobb eftersom det inte (såklart) finns svenska bokstäver på tangetbordet så jag får klippa och klistra in och det brukar av undertecknad bli lite för besvärligt för att ske speciellt ofta.. Ni ser att jag har BÄSTA platsen av oss fyra på kontoret, det mot hörnet vid fönstret. Ingen kan se om jag kör en omgång Spider Solitaire (lätt besatt, erkänner utan omsvep) som paus då och då.
Har ingen speciell tid som jag bloggar på men det blir nog nästan alltid nåt inlägg på kvällen som jag skriver från soffan när Gustav har somnat (som nu). Gillar att skriva nånting innan jag ska vara ifrån datorn ett tag för att sen komma tillbaka och hitta fina och roliga kommentarer!
Älskar den kontakt den ger med alla vänner hemma och med nyfunna vänner (hur roligt som helst också det, det trodde jag aldrig). Alla ni utlandssvenskor och era funderingar om livet ifrån Sverige är så viktiga för mig - och det är så intressant att läsa om era liv! Och alla ni som läser och kommenterar, ni gör bloggen till vad den är såklart!
Fler fredagsbloggare hittar du här! Saknas du, säg till så läggs du till! :)

9 kommentarer:

Taina sa...

Nu blev jag nyfiken. Vad sjutton är Spider Solitaire?
Din soffa ser ju sååå inbjudande ut. Säkert skön att sitta i. Eller ligga och låtsas som om man tittar på TV. Med slutna ögon.
HAHA , jag känner igen det där med att båda sitter uppkopplade och ser mer ut som två ufon än ett par!
Trevlig helg. Nu ska här fixas fredagsmys.
Kram

Saltistjejen sa...

Kul att läsa om hur du bloggar Emma! Vi sitter också ofta med varsin dator här hemma, haha!
Jag ska svara på ditt mail snart också!
kramar!

Anonym sa...

Jag gillar dina gardiner. :)

Emmama sa...

Åh, missa inte världens bästa spel! Finns gratis på alla (!) datorer, är en patiens. Hur beroendeframkallande som helst dock så varning utfärdas!! :) Kram!

Saltis: Bra! :) Skönt att höra att det inte bara är vi. Kram!

Sussie: Ikea, såklart! Kram!

StrandMamman sa...

Hos oss är vi två soff-datornördar!! Fin soffa du har!

Emmama sa...

Strandmamman: Har haft tur när vi skaffade möblerad lägenhet.. ;) Skönt att också ni datanördar er.. ;) Kram!

Anna, Fair and True sa...

Jag gillar också att ha min dator så att de som kommer in på mitt kontor inte kan se min skärm. Så jag t ex kan läsa bloggar i smyg! :)

Emmama sa...

Anna: Åh, du tänker som jag! :)

Marianne sa...

Så där kan Klas och jag också sitta. Han med F1-sidor och jag med bloggar : )

Spider Solitaire fick jag avinstallera på min förra dator för jag blev också helt besatt. Erkänner! På Mac finns inga såna spel, man får hämta på nätet och jag har bara hämtat ett töntigt kortspel som jag kör ibland när jag är för trött för att prata, fatta vad Klas pratar om eller liknande.

BRA att du har bästa platsen så att du kan skriva inlägg så att vi andra här ute i världen får det lite trevligt. Tack Emmas jobb : )