söndag, mars 01, 2009

Ett tecken?


När man jobbar ett ensamt helgpass på jobbet hinner man tänka mycket. Idag satt jag och tänkte på att jag ju fyller 30 år den 15:e april och att "det blir kul" och att "åh vad mycket bra jag hunnit med i livet redan"! Det ska firas med en macka tänkte jag och rostade en bagel. Jag tog fram smöret och märkte hur ögonen fastnade på lite svart text på den vita asken.
BÄST FÖRE 15:E APRIL 2009, stod det.
Är det det man kallar ett tecken?
Skit! Är det roliga slut nu?

16 kommentarer:

Saltistjejen sa...

HAhahahahaaaaaaaaa! DET var ju superskoj tycker jag!!!! :-)
Som tr var så är du ignen smörig typ Emma, så du kommer säkert klara dig galant efter bäst-före-datum. Du vet det är bara smöriga saker som härksnar före det datumet. Vi andra håller oss lääääääääänge!
;-)
Så oroa dig inte vännen!
Kraaam!

Taina sa...

Kuuuuuuuul sammanträffande! Det blir bara bättre efter 30. Från en som vet ;)

It´s all about me sa...

Aldrig! Vet du varför? För smöret heter LUR-PAK. Det luras! :)

Hehe.

Anonym sa...

Hehe, du sitter i smöret efter 30.
Sedan kan du vara lugn som en filbunke till 40 - det är då det går utför! :-P!

Marianne sa...

Hahahahaha! Närå, du håller nog längre än så! Saltis har rätt, bara smöriga typer som har bäst-före-datum : D

Mia sa...

Hihi, vilket sammanträffande! Visst är det lite kusligt när sånt inträffar. Min pappa fyller år den 15 april han med. Håller med övriga, livet börjar vid 30. ;-)

Anonym sa...

ha ah det var ju lite skoj verkligen..fast det är ju BRA att du känner att du hunnit med mycket..jag har ju fasen inte hunnit någonting här i livet och är äldre än dig..*mutter*

Anonym sa...

ha ah det var ju lite skoj verkligen..fast det är ju BRA att du känner att du hunnit med mycket..jag har ju fasen inte hunnit någonting här i livet och är äldre än dig..*mutter*

Anonym sa...

HAHAHA. Det är lugnt Emma, inte förrän efter 35 börjar det gå utför!
Kram Pernilla, snart 38...

Anonym sa...

Verkligen kul, både datum och att det är ett lurpak :). Ibland blir man ju fundersam över sammanträffanden...

Just när jag var före och omkring 30 så hade jag den största ålderskrisen ever...sen visade det sig att det bara blev bättre och bättre. Så det vill jag skicka med till dig -Lev! Fundera inte så mycket på ålder att det går utför, nerför eller ditåt...Lev,skratta och njut!

Kramar
Ewa

Anonym sa...

hahahaha...ja du Emma jag börjar närma mig dom 40 jag. Vet inte vad jag ska säga hehe.
Kram A-L

Emmama sa...

Saltistjejen: Haha, nä det klart! :D Kram!

Taina: Tack, det låter betryggande! :) Kram!

Its all about me: Haha, du är smart och uppmärksam du! Kram!

Karlavagnen: Ahaaa! ;) Kram!

Marianne: Bra, då sitter jag tryggt i båten! :) Kram!

Mia: Kul, en födelsedagsdelare! :) Hälsa din pappa och gratta när det är dags! Kram!

Anna: :D Kram!

Pim: Nää, säg inte så, det tror jag inte på! Kram!

Pernilla: Men det är ju underbart att bli äldre, tänk så hemskt att vara 20 igen, HU! Kram!

Ewa: Usch, jobbigt. Jag känner att det är heelt okej, har ett bättre liv än nånsin och njuter verkligen så jag hoppas min kris aldrig kommer... :) Kram!

A-L: Snart 40 och nyförälskad, underbart!! :) Kram!

anna of sweden sa...

Definitivt ett tecken.
Men hallå! Trettio?
Rena ungdomen! ;)

Susanna sa...

Hahahaha - SÅ skojigt! :) Själv är jag inte 30 än, men något säger mig att det bara kan bli bättre - mycket bättre!

Obs! Om smörbyttan också är inne på sitt trettionde år kan det nog vara läge att slänga den! :)

KRAM

Anonym sa...

Det är skönt att bli äldre, man är smartare, snällare&snyggare. Kanske lite rynkigare och lite ont i kroppen, annars bara bra!

Emmama sa...

Anna: Känner mig purung. Hade jag bara varit snygg också så hade det känts helt perfekt, mohaha. Kram!

Susanna: Du har en poäng där, smöret får åka! ;) Njut av ungdomen nu då!! ;) Kram!

Vincents mamma: Frågan är om jag blivit så himla mycket snyggare, skit också! Kram!