måndag, mars 09, 2009

Maggan skriver så att jag gråter av skratt!!

Jag älskar Magdalena Robbings spalt, hennes svar gjorde att jag grät av skratt! :)

Rätt att skrämma grannkatter?
Skrivet av Magdalena Ribbing 08:43, 17 februari 2009 i kategori Människor emellan

Fråga: Har jag rätt att banka kött i mitt kök, såklart under dagtid?Min granne som bor under mig, klagar över att hans katter blir rädda..Jag bankar på diskbänken och har en extra skärbräda under..Vem har rätt? Vad är fel?

Svar: Om du har köttbankande som yrke och ditt kök som arbetslokal har din granne rätt att klaga hos dig på det oväsen som åstadkoms.

8 kommentarer:

thebromanders sa...

Hahaha!! ja, faktiskt!! Väldigt kul!

Anonym sa...

Shit, hur mycket kött kan man banka....

Vicky sa...

Jag läser oxå hennes spalt med stor behållning. Folks frågor är helt underbara - och hennes svar ännu bättre! Jag svarade på din matfråga med ett helt inlägg på min blogg!
Ha en bra dag!

segsliten sa...

Katter brukar ju inte vara speciellt känsliga, så det var nog bara grannen som hade behov av att klaga. Jag minns en gång att vår granne kom in och gav oss ett paket med filttassar till våra köksstolar. han påstod att han blev galen av ljudet som uppstod då barnen drog stolarna över golvet. Grejen var den att de redan hade filttassar, men jag var så vänlig och tillmötesgående, att jag drog på ett lager till. Ingen kan ju klaga på en granne som har flera centimeter filttassar på stolarna. Jag hade liksom dragit mitt strå till stacken, så bollen låg hos honom...kanske han införskaffade öronproppar, vad vet jag? Han har i alla fall inte klagat mer.

Millan sa...

hahahaha det later som om hon/han bankar kott dagarna i anda :-).
Var granne i sverige klagade rejalt pa oss i julas. Han tycker att var besticklada later for mycket nar vi stanger den ... Tur att vi bara ater 3 mal mat om dagen ;-)

Anonym sa...

Hej Emma! Kul inlägg :)

Tack för inbjudan, vi kommer självklart!! Bara en lite fråga, har Gustav fått "presenten" vi skickat till honom och du ditt vykort? Hoppas det så inget kommit på villovägar. Det ska bli så roligt att träffas snart.

Hoppas ni har en utomordentligt bra dag.

KRAM
Stina

Emmama sa...

Mz Olsson: Ja visst var det! :) Kram!

Pernilla: Extreeeema mangder! Har nyss snarrat med din trevlige man! Ses snaaaaaart! Kram!

Utlandsmamman: Ah, maste genast kolla! :) Kram!

Segsliten: Det ar saklart hemskt jobbigt att storas av grannar men ibland ar det svart att forsta det.. Men bra att det blev lugnt nu! Kram!

Millan: Minns att du bloggade om det, vilken hemsk grej att bli utsatt for, det kunde gjorts sa mycket smidigare! Kram!

Stina: Fick du inte smset! Godiset och kortet kom fram och at uppatet - gott! Gustav tackar!! KRAM!

Anna, Fair and True sa...

Jag diggar också Ribbing!