lördag, mars 14, 2009

Tävling för utlandssvenskar!


Nu kommer den lilla tävlingen jag utlovat! Som utlandssvensk finns det ju en hel del godis som man saknar litegrann och önskar få skickat till sig då och då! Chansen har kommit nu alla ni som saknar nåt från Sverige! Min fråga är (och inte ens jag vet svaret ännu) vad min taxiresa till flygplatsen idag kommer kosta, omräknat till svenska kronor! Det var det roligaste jag kunde komma på i tävlingsväg.. ;) Närmast rätt svar vinner sitt favoritgodis (viss sort eller blandat smågodis) som jag skickar från Sverige när jag är framme! Det ni! Kan ge två ledtrådar fö resan kanske, det kostar aldrig över 300 kronor och resan tar ungefär 25 minuter.
Lycka till och tack för att ni är ett roligt gäng som läser min blogg och skriver fina egna blooggar!

17 kommentarer:

segsliten sa...

Gissar på 284 kronor.
Kram ☺

Marianne sa...

299:-

Kram!

Anonym sa...

Jag tror resan går på 123:-

KARLAVAGNEN sa...

269 kronor och 95 ören. Men om jag vinner vill jag inte ha någon present för vi kan köpa Peps (Cloetta) här i Madrid. Vinner jag så kan du ge den som kom sist presenten istället.

Millan sa...

Hmmmm .... det later billigt med en 25 minuters resa pa mindre an 300 kr ... jag gissar pa 278 kr. Kram!!

Anonym sa...

Jag tror helt klart på 150 kronor!

Ninni sa...

Vilken rolig idé! Smågodis och ffa Ahlgrens bilar är ju något som man alltid saknar. Men nu är jag i den lyckliga sitationen att jag har två påsar bilar i skåpet som jag sparar på, in i det längsta;)
Jag gissa på 213 kronor. Men du behöver inte skicka någon vinst till mig, jag säger som Karlavagnen, låt den gå till den som kom sist.
Ha det så skönt i Sverige!

thebromanders sa...

Hjääälp!! Vad kan det kosta?? Det är ju bara att slå till med en summa - får kolla lite på vad de andra gissat...
Okay, jag säger 235 kronor...
(kanske man har helt fel taktik... man borde kanske satsa på att komma sist o hoppas på att Ninni eller Karlavagnen vinner... hmmm...)

It´s all about me sa...

jag är inte utlandssvensk men jag gissar på 248 eller 267 kr just for fun, hehe!

Emmama sa...

Kul med era gissningar, tack tack! :) Vinnare kommer utses på tisdag! Kram till alla!

anna of sweden sa...

Åh, jag har inte hunnit läsa bloggar de senaste dagarna. Tänk om jag hade missat tävlingen!
Hemska tanke!

Well. Nu ska vi se ... jag gissar på ... well igen ... måste fråga Herr Make ... han reser mycket ... 600 skulle resan gå på i London tror han ... men du bor ju inte i London ... inte alls faktiskt ... så vad kan resan då kosta ... well ... äsch jag säger .... hm ... well ... well ... hm ... 295 kronor. Japp. Det säger jag. Det är vad jag tror.

Och jag är inte alls lika generös som vissa av mina medbloggerskor. Jag vill hemskt gärna ha godis om jag vinner. Slurp! ;P

Ha nu en härlig Sverigevistelse!

Stor kram!

Towe sa...

åh ge mig svenskt godis!! jag gissar på 270 exakt men det är utan dricks :)

Vicky sa...

Oj, vilken tur tävlingstiden inte gått ut för jag vill minsann vara med och tävla!

Pundet är ju billigt nu så jag tror på 223 kr.

Ha det fortsatt jättebra i Sverige!!!

Anonym sa...

Jag tror det kostar 27 pund :)

Susanna sa...

254 kronor blir min gissning! KRAM

Anna of Dallas sa...

Jag tror att den kommer att kosta 283:50 denna gången.
Det är ju tur att du gav någon ledtråd.
Ha det skönt i Sverige!

Annika sa...

shit...Höll på att missa detta med besked. Idag är det tisdag och fört nu är jag inne på din blogg efter min sverigeresa...
hmmm...
Jag tror taxiresan gick på 203 kr och 50 öre...
enjoy!!!