lördag, september 19, 2009

Chefen

Jag har en ny fantastiskt chef på jobbet men min just idag är Gustav min chef. Idag skulle jag vara rolig morsa och ta med Gustav till Duthie Park för lek och lunch innan jag ska jobba ett litet pass i eftermiddag. Gustav vägrar dock byta om från pyjamas men är som ni ser lika glad ändå. Det är en lite halvgrå septemberdag och den solen vi hade i morse försvann ungefär samtidigt som jag jäkla ilsket kunde konstaera att det är KAOS i våra köksskåp och gav käre M en verbal hurring över detta. Åh!

Nu ska vi fixa till lite god lunch här hemma och sen se om vi kan övertyga lilla chefen om att byta om från pyjamas till nåt annat... Måste också leta recept på god mat vi kan bjuda vår goda vän på imorgon när hon kommer på middag. Jag tänker mig äppelpaj till fikat efteråt och kanske nån god gryta med ris? Det blir nog inte mer fantasirikt än så - men vad gott.

4 kommentarer:

Marianne sa...

En sak är odiskutabel: Du har världens sötaste chef!

Jag tycker att den middagen låter god. Jag kommer!

Kram!

Erica sa...

Hej Emma!!
Vilken underbart söt son du har. Hoppas livet i Skottland är till din belåtenhet. Ska börja kika in din blogg mer. Kram Erica. R

satja sa...

Vilka ögon! Han kommer charma många tjejer under åren, vänta bara!Ska gå och sätta mig ner nu med mamma och VILA. Har haft kalas hela dagen och är lite trött. Du kan ju själv tänka dig, massa barn inne i en lägenhet som är uppspidade till tusen ha ha ha...kul men det är lite skönt när det är över!Lyckat blev det och Anthony va på strålande humör hela dagen.....kram

Emmama sa...

Marianne: Åh vad jag håller med dig! Finfin chef! :) Kram!

Erica: Välkommen hit! :) Tack för snälla ord. Livet här är riktigt bra, kul och lite spännande! Ska kolla in hos dig också! Kram!

Satja: Usch, låt oss inte tala om det! Vi har tre killar som blir farliga tror jag.. ;) Ohhh, fest idag, kul att det blev så lyckat och att Anthony hade kul! Hoppas vår paket hann fram, annars kommer den säkert på måndag. Stor kram!