fredag, september 11, 2009

Fredagstema, show and tell: Fyra saker du måste se i min stad!

Maisoui väljer teman för september och låt mitt inlägg om popularitetstävlingar bli mitt inlägg om empati. För mig är inte det mest empatiska att känna medlidande med någon utan att föreställa sig själv i någon annans skor.. MEN!! Dagens tema är fyra saker du måste se i min stad...

Åh vad mycket jag vill visa er i Aberdeen. Men detta är några av alla måsten. Håll till godo..

Duthie Parks vinterträdgårdar är så vackra!

Aberdeen Maritime Museum med all möjlig info om inte minst oljestaden Aberdeen är riktigt intressant. Gustav och jag var här senast igår och det bästa med stället är nog den lilla hörnan där barn kan försöka bygga sin egen oljeplattform... :)

Nån av alla pubar! Gott är det med steak pie (paj med köttgryteinnehåll), sunday roast with trimmings (tex kyckling, skysås, stekt potatis, grönsaker och små smördegspuffar) eller kanske fish pie (fiskgratäng, ofta med ostsås) med ärtor. Yummie yummie in my tummy, säger man här om saker som är så goda! :)

JAA, bästa kebaben finns på Market Street. Olika sorter och riktigt fräsch mat, trots att det är riktigt skönt "hak"-känsla samtidigt.

Nu ser jag fram emot att läsa om allt som finns i din stad. Massor av andra fredagsbloggare hittar du till vänster. Har jag missat nån eller vill nån bort, säg bara till! :)

20 kommentarer:

Cecilia/svengland sa...

Sunday Roast...yummy yummy! :-)

Emmama sa...

Cecilia: Jaa, det är så gott! :)

KARLAVAGNEN sa...

Nä tacka vet jag Noodles met kebab smak! :-)

Ser underbart ut. Längtar tillbaka till UK och Scotland fast jag bara varit i Edinburgh

Christel sa...

Hej! Som vanligt är din tolkning mitt i prick och bilderna fina. Eftersom de flesta husen är grå blir det med dina valda färgklickar som en grafisk produktion, gillar, gillar, gillar det! Ha en bra helg! Kram

Emmama sa...

Karlavagnen: HAHAHA, ja inget slår ju det! Jag har nu sett att det finns pizza med haggis på, ska jag ha det som nästa grej jag testar kanske...? :D Kul att du känner så, välkommen näääär du vill!

Christel: Vad snäll du är! Ser fram emot att hinna läsa alla andras teman imorgon för idag blir det nu toddler grupp i kyrkan och sen börjar mitt långa pass. Kram och trevlig helg!

Anonym sa...

Kommer jag någon gång till din stad så skall jag absolut besöka vinterträdgården. Såg riktigt mysigt ut.

Annika sa...

Vad roligt att se bilder från andra städer än de i gamla Svedala :-)

Taina sa...

Kebab-hak! ÅÅÅÅÅÅÅÅH så gott!!! Här har vi inget sådant så kebab blir det när jag kommer till Svedala i nästa vecka!?

Vinterträdgården riktigt vacker!

Jahaaaaa där ser man, en oljestad! Intressant. Tänk vad man lär sig genom bloggandet...

Ha en trevlig helg.

Kramar

Emmama sa...

maisoui: Bra, för det är SÅ fint! :)

Annika: Japp, kul med lite blandning! :)

Taina: Ja, oljeindustrin är stoooor här och oljeplattformar vimlar det av nästan. Åh lyllos dig som får äta kebab, hoppas på bilder från den upplevelsen på din blogg! Kram!

Annika sa...

KUL!
Ser så UK-igt ut :-)
Vinterträdgården ser UNDERBAR ut, men jag skulle gärna slå mig ner på en äkta pub också och njuta av rubbet!!
KUL tema idag...
Kram!

Saltistjejen sa...

Vinterträdgården ser fantastiskt härlig ut! Me like!!!
och du att bygga sin egen oljeplattform, hahaha!!! Roligt! Kan man bygga en skyskrapevariant!? ;-)
KRAAM!

Lullun sa...

Mat var kanske inte det jag hade tänkt mig att få läsa om, men kul! :-)
En lustig detalj var dock att entren till museumet ser ut som, enligt mina minnen (som kan svikta), en eksakt kopia av ingången till Valfångsmuseumet i Sandefjord, Norge. ;-)

Sparkling sa...

trädgården ser ju jättefin ut :)

Erica Pettersson sa...

Jättebra inlägg med fina bilder :) Det var ett roligt tema :) Man får så mycket fina tips!

Hoppas att helgen blir bra!

StrandMamman sa...

Har aldrig varit i Skottland, kanske jag kommer på besök nån gång??! Kebab är dock ingen favorit, men hittar säkert nåt annat! Kram!

Emmama sa...

Annika: Ja visst gör det! :) Pubmat är vansinnigt god, får nog snart bli en sunday roast ute nånstans.. :) Kram!

Saltistjejen: Japp, vi byggde en höööög variant men sen kolapsade den tyvärr, skit också :D.. Kram!

Lullun: Mat blandas gärna in överallt hos mig.. :) Vad kul med likheterna du skrev om! :)

Erica: Tack, ja visst är det jättekul! :) Trevlig helg! Kram!

Strandmamman: Du måste ju åka hit, härlig ställe med mycket att se! :) Kram!

Elin sa...

Jag kanske är lite seg men jag har lixom inte fattat vad detta med fredagsbloggare är! en liten förklaring ber jag snällt om!;)
kram

Emmama sa...

Elin: Varje månad bestämmer en i gänget vilket ämne som vi ska "show and tell"a om varje fredag i månaden. Bilder ska visas med anknytning till ämnet och så skriver man om det. Jättekul, häng gärna på! Kram!

underytanjag sa...

Å jag skulle gärna komma dit!

Emmama sa...

Underytanjag: Du är SÅ välkommen, alltid! :) KRAM!