onsdag, september 09, 2009

Skönhet



Ibland, när vardagen bara snurrar och snurrar så glömmer man att se sig omkring och se hur fint det är. Men, kanske för att jag är "ny" i Aberdeen och är lite som vilken annan turist som helst så ser jag det vackra så tydligt. Idag gick det inte att missa. Så på väg till extrajobbet stannade jag och tog lite kort.

River Dee flyter genom stan... Och var idag pretty as a picture.
Nu ska jag dricka upp mitt te och sen sooova. Måste upp tidigt imorgon för Gustav och jag ska till stan och köpa present till Gustavs kompis Robyn som har kalas på lördag, jippi! :)

7 kommentarer:

Lia sa...

Oj, det är sannerligen vackert där ni bor! Förlåt Emma, för att jag har dålig koll. Men varför hamnade ni där ni bor, och hur länge har du varit utlandssvenska? Jag blev också heligt sur över den där favoriserings-tävligen som du skrev om innan. Det finns alltid duktiga medarbetare som också har talang för att synas, att visa sin duktighet. Jag tycker inte alls att sånt hör hemma på en arbetsplats. Hade det däremot varit så att alla förlädrar uppmanades att tycka till om personalen anonymt, och det var ok att lyfta fram någon speciell personals insats eller liknande, i syfte att ENDAST cheferna skulle ta del av resultatet för att utvecka teamet ytterligare, hade det kanske varit en intressant tanke?! Konstruktiv feedback och popularitet är som äpplen och päron om d frågar mig! KRAM

Saltistjejen sa...

Du har så rätt så rätt! ibland MÅSTE man bara stanna upp lite och SE allt omkring sig. ofta har man skönhet på närmare håll än man tror. Men det är lätt att bli "hemmablind" eller att som du beskriver bara flänga runt i sin hektiska vardag. Men när man då och då stannar upp, andas och ser sig omkring så är det ofta en helt underbar känsla att upptäcka allt vackert man har omkring sig!
Ni bor verkligen i vackra omgivningar!!!!
Tack för att du delar med dig av dem!
kram!

✿Ewa sa...

Otroligt vackra bilder. Ibland behöver man stanna upp en smula.

Kram

Mia sa...

Oj vilka fina bilder! Visst glömmer man se sig om där man bor ibland. Idag önskade jag att jaghade haft kameran med mig till dagis för över Göta Älv låg en underbart fin dimma som fascinerade både mig och barnen. Får skaffa en lite kamera som får plats i fickan! Kram!

Emmama sa...

Lia: Ingen fara alls, man kan inte veta allt! :) Vi flyttade hit för alldeles snart två år sedan för att Mwaniki skulle läsa en magisterkurs i juridik riktad mot olje- och gasindustrin. Eftersom Aberdeen är Europas oljehuvudstad var det en ära att få läsa just här. Jag kastade mig in i det, åkte hit och ordnade lägenhet, spännande! Verkligheten kom i fatt mig först efter flytten kan man säga men nu ÄLSKAR jag att vi flyttade, det har varit så nyttigt för mig och jag har en superroligt jobb oc många nya vänner. Jag kommer faktiskt blogga lite mer om detta på tvåårsdagen av vår flytt! :) OCH så bra du uttrycker det när du pratar om popularitet kontra positiv uppmuntran för ett bra initiativ, precis så gick våra funderingar också. En blyg person som kanske har svårt för föräldrakontakten men gör UNDER på avdelningen kommer aldrig vinna den där tävlingen, därför blir den orättvis och bara fel. Kram på dig!

Saltistjejen: Ja visst är det så, att man ibland bara rusar upp men så plötsligt ser man allt det fina. Så var det igår. Jag kom tom 2-3 minuter för sent på grund av allt mitt fotande, oops.. :) KRAM!

Ewa: Precis! Kan man inte njuta av de små sakerna är man illa ute! :) Kram!

Mia: Ja, har du möjlighet så gör det! Jag har verkligen ALLTID min lilla kamera i väskan, tycker det är kul att ta på bilder på allt från mataffären till mäktiga byggnader! :) Kram på dig!

Anna, Fair and True sa...

Beautiful!

Emmama sa...

Anna: Ja, det var verkligen en så himla fin dag!