fredag, september 18, 2009

Bästa boken!

Bästa barnboken nästan nånsin är denna som man kan ha med sig ut på insektsjakt. När man hittar någon av alla de insikter man kan läsa om i boken finns det plats att skriva lite om var man såg den, när och lite blandad info. Hur kul som helst och får barn nyfikna! När vi ändå är inne på julprat tänkte jag denna kunde passa..

Såklart en present från Gustavs mormor och morfar! :)

Och nytt paket kom från dom i veckan med maaaassor av godis, tablettaskar och choklad, TACK igen! :)

11 kommentarer:

Tina sa...

Det var verkligen gulligt av mormor och morfar!!!

Anna, Fair and True sa...

Vilken bra presenttips!

✿Ewa sa...

¨åg den när ag köpte bra böcker till barnen på min förskola, verkar hur bra som helst! Kul för Gustav:).

Ha en skön fredag med massor av mys!

satja sa...

Åh, den har Kevin med! Den är jättebra med sååå fina bilder och text. Kevin ÄLSKAR allt med insekter/blommor osv...Han har även fått en massa olika fågelböcker/svampböcker och andra insektsböcker av min mamma som är gamla men dem är jättebra. Det märks att våra söner är lika gamla då vissa intresse börjar visa sig nu. Kevin har även blivit lite intresserad av bokstäver och siffror så jag har köpt/lånat lite böcker om detta, men jag tar det i hans takt då jag VERKLIGEN inte vill stressa fram något. Känner ingen brådska med det.Dem är ju inte så gamla.Tids nog som min mor skulle ha sagt! Nu måste jag gå vidare och planera lite för imorgon då vi ska ha 1-års kalas för Anthony. Kram och ha en bra dag.....Dina förädrar är verkligen generösa, och passar inte alls in på vad ryktena säger om en äkta smålänning hi hi hi..skämt å sido!

Saltistjejen sa...

kalas!!!!!
Vilken bra bok!
Fast här tror jag bästa boken skulle vara min första bilbok eller så...haha! E ser ju fler bilar än kryp..... ;-)
Hoppas ni får en riktigt fin helg!
Kram!

Marianne sa...

Gustavs mormor och morfar kan få min adress.

Haha, jag bara skojade. Vad gulligt av dem att skicka så fina saker. Den där gräshoppan ser ut som en riktig Alien! Den blå trollsländan också.

Kram!

KARLAVAGNEN sa...

Den kan passa till 40 plus moster eller faster eller morbror/farbror som missat detta med blommor och bin kanske?

Ett julklappsrim på det också!

Sara sa...

Ja den boken ar jattebra! Min systerson fick den i julklapp av sin mormor (min mamma). Den finns pa IKEA i Sverige, toppen kop!
S xx

Emmama sa...

Tina: JA, dom regerar! :)

Anna: Hoppas du har nån att köpa den till! :)

Ewa: Vad kul! :) Åh vad vi myste! Samma för er hoppas jag! Kram!

Satja: Haha, vi har ju nästan alltid samma! :) Kul med ert kalas idag, hoppas det blir riktigt lyckad och det blir det såklart med en sån fin fixarmorsa som du! :) Min pappa är mer smålänning än min mamma är, om man säger så, sagt med all kärlek! :D KRAM!

Saltistjejen: Haha, men i Parken har ja i alla fall sett både ekorrar och småkryp så kanske skulle det funka ändå? :) Kram!

Marianne: HAHA, det vore nåt det va! :) Härliga bilder! Kram!

Karlavagnen: You and your dirty miiiiind! Åh nej.. rim..?! Återkommer! :D

Sara: Åh vad bra att du sa det för jag visste inte det om IKEA. IKEA rules dock, det vet jag! :) Kram!

Eva Henriksson mormor sa...

Så roligt att vara mormor och morfar som kommer med rätt present!!!!men de har långt till sitt lilla barnbarn förstår jag......lite svårt men långa resor emellanåt?

Emmama sa...

Eva: Ja det är tyvärr ett himla hav emellan oss men vi ses flera gånger om året i alla fall. Kram!