tisdag, september 08, 2009

Kalla nätter


Ja, kalla nätter. Detta blir inget poetiskt inlägg om kalla nätter. Sorry to dissapoint you. Jag vill mest meddela att nätterna i dessa ca 100 år gamla granithus är just kalla. Trots modern (well well) gasvärme så är isoleringen lite sådär. Visst, det går att få varmt, men det är jättedyrt. Lösningen är fleecepyjamasar och små fleece slippers. Varför alla är KNALLROSA och har apor eller får på är den stora, stora frågan.
Nu ska jag hur som helst i min pyjamas och ta på mina små slippers. För det har varit stormigt här idag och det känns även inne.
Sov gott önskar the pinkpyjamawithamonkey-lady!

7 kommentarer:

Linda sa...

Usch jag gillar inte kalla nätter! Som jag nämnt på min blogg är ju nätterna kalla här också...I AFRIKA. Brr. Helt otroligt. Jag måste också köpa raggsockor och pyjamas.

Taina sa...

Här vet de knappt vad isolering är! Fy vad kalla hus vi har och det blir ju faktiskt riktigt kallt i den här delen av CT.

Dessa pyjamasar! Med alla figurer. En del ungdomar har ju sådana byxor på sig i skolan till och med. Inte snyggt måste jag säga.

Kramar

Anna, Fair and True sa...

Bra vi har det i Sverige alltså! Fast jag skulle ändå inte ha behövt oroa mig för det för idag är det 23 grader varmt och även gårdagens kväll och troligen också idag var väldigt ljum för att vara september!

StrandMamman sa...

Jag brukar bli så irriterad då jag ska köpa ny pyjamas - jag vill INTE ha en med Musse Pigg eller Hello Kitty eller nåt annat tramsigt på!! Jag är ju faktiskt inte 10 år längre!

Emmama sa...

Linda: Ih vad kallt! Finns det raggsockor? :)

Taina: Usch, samma hos er alltså. NÄE, inte snyggt alls men vad gör man? :)

Anna: Härligt! Idag har vi faktiskt också haft en riktigt skön dag men nätterna är redan ganska kalla..

Strandmamman: Men EXAKT min poäng också. Det ser ju ut som barnkläder! :)

Lullun sa...

Är det samma "mode" som gäller för män? Alltså; går ni alla tre runt i rosa fleece med apor på typ? *hihi* ;-)

Måste erkänna att jag inte är så väl bevandrad i pyjamasutbudet (har inte använt pyjamas sedan jag var mini-mini) men kanske är det, i kombination med den dåliga isoleringen och de höga gaspriserna) ett lite mildare tilltag, motsvarande ett-barn-politiken i Kina...?!

Emmama sa...

Lullun: Killar har snygga klassiska pyjamasbrallor, typ randiga i ljusa färger. Det är bara vi damer som ska se ut som förväxta bebisar... Jag tycker tilltaget är minst lika allvarligt som ettbarnpolitiken.. ;)