lördag, april 18, 2009

Att poströsta

Nu trodde jag faktiskt att poströsta innebär att man röstar på posten. Men nu finns det ju ingen post längre så det är väl därför det nu betyder att rösta via post. Just det! Så måste det vara. I år ska det bli av och två vittnen behöver jag. Det får bli mamma och pappa när dom är här. De ska bevittna att jag inte tvingas rösta på nåt jag inte vill. Med dom som vittnen finns inget att vara rädd för ser ni. Vi tycker liksom samma.

Nu ska då statistiken för rödgröna röster bland utlandssvenskarna bättras på! Hepp!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Oj, fick du dina poströstningspapper nu? Iså fall är posten snabbare till Puerto Rico vilket verkar helt otroligt ;-) Jag ska rösta i veckan och tänkte också skriva ett litet inlägg så vi får upp valstatistiken i EU-valet! Förresten röstade jag på det här viset redan 1994 när jag var au-pair i Schweiz! Jag har aldrig röstat på valdagen, har alltid varit utomlands eller poströstat (en gång på POSTEN, första EU-valet!).
Trevlig helg!

Emmama sa...

Ja det var till euparlamentvalet. Herregud, snabbare till er? Minsann! ;) Ser fram emot ditt inlägg om detta! Kram!

Anna, Fair and True sa...

Hear, hear!

Emmama sa...

Anna, Fair and true: Yes! :)