lördag, april 25, 2009

Internationella Marknaden, Aberdeen, 2009


Fyra, fem gånger om året anordnas internationella marknaden i Aberdeen då hela Union Terrace-gatan stängs av för trafik och fylls med massor av god mat, blommor och hantverk. Jag brukar ju skojja om kulturentusiaster men vid såna här marknader blir jag en sån där "wowvadalltärfantastiskt" jag med. Hur kul som helst, jag träffar jämt människor jag känner men inte sett på länge och kan köpa diverse göttis. Igår köpte vi vitlökspotatis med jätte(VERKLIGEN JÄTTE)räkor o aioli, paella, baklava och gott bröd. Till och från var det dessutom soligt och härligt ute! :)

Idag ska jag jobba en sväng i eftermiddag/kväll men nu gå ut i solen med Gustav OM han kan äta upp sin frukost nångång i år. Kanske låter jag honom slippa äta allt för nyss kom han fram till mig, gav en kram och sa till mig att "you are my best friend":

Han vet vad han ska säga den pöjken.

9 kommentarer:

satja sa...

Åh vad mysigt det ser ut och maten ser jättegod ut. Saknar Malmöfestivalen mycket, då det var något liknande. Kalaset i Götet är ju inte i närheten av det. På tal om att Gustav sa att du va hans bästa vän, visst blir man glad!Kevin brukar också säga det och Nakupenda.så kul när det kommer spontant.kram

KARLAVAGNEN sa...

Verkligen mysigt och mästerfotografen har slagit till igen.

Fast paellan... Hmmm... Hmmm... Fel ris och... hmmm... Bueno, en dag kanske jag kan laga en som är de verdad.

Susanna sa...

Åh, låter supermysigt med marknaden! Och det började vattnas i munnen på mig när jag läste om vitlökspotatisen, räkorna, aiolin och paellan - mmm! Kram!

Taina sa...

Marknader och festivaler ÄR kul! Mysigt att gå runt och smaka på diverse oidentifierade saker, träffa folk, lyssna på musik, sätta sig ner och ta en kall öl...mmm. Wunderbart.
Och din lille pöjk är alltför go.
Trevlig helg!
Kramen från ett SOLigt CT ;)

thebromanders sa...

Det är verkligen jättemysigt med marknader!! I maj öppnar utomhusmarknaderna här i Portland-området. Det ser jag fram emot!

Elin sa...

mmm vad gott allt lät, förutom baklavan och det är typ det ända jag kan hitta här nere (gillar inte det), vilket härligt kollgae du har gjort av bilderna! passa dig så att Gustav inte charmar dig totalt!;)

Lia sa...

You are my best friend....ja vad kan man säga =)). Jag skulle DÖ om någon jag tyckte mycket om plötsligt kom med den kommentaren, hihihi. Snacka om att linda kring lillfingret, han är smart! Kram

Emmama sa...

Satja: Malmöfestivalen var fantastisk, vart tog den vägen?? Gulle K som säger så! :) Kram!

Karlavagnen: Thats me! ;) Paellan var ingen höjdare men Gustav åt glatt av den så.. :)

Susanna: Ja det var GOTT det allra mesta och kul att bara gå runt och njuta av alla dofter och sånt! Doftar LIIIITE bättre än ugali.. :D Kram!

Taina: Exakt, hela känslan är så härlig! Kram!

MzOlsson: Det måste du blogga om sen! :) Kram!

Elin: Ska passa mig.. ;) ÅH jag älskar baklava, speciellt med mandlar, yum! :)

Lia: Han skrämmer mig med sin listighet! :D Kram!

Anna, Fair and True sa...

Han kommer bli tjejtjusare när han blir stor!