fredag, april 17, 2009

Fredagstema, show and tell: Vårtecken!


Västmanländskan väljer ämnen också denna veckan och idag skriver vi om vårtecken! Här har våren kommit låååångt, det mesta blommar och träden håller på att slå ut - otroligt vackert! Det syns inte minst i detta inlägget från i söndags. Men mitt bästa vårtecken är ändå alla joggare, inte minst min egen familj som är joggalovers! Här är vi ute en sväng tidigare i veckan och det var jätteskönt! Till och med Gustav sprang.. när han inte satt i vagnen som vi vuxna turades om att dra framför oss. Bästa kommentaren nånsin var den från Gustav efter att jag tvingades springa ifrån honom just utanför parken. Han konstaterade att han försökt jogga med mig men att jag sprang för fort. Med tanke på att människor mer eller mindre kan GÅ OM mig när jag springer så var det en komplimang jag lägger mycket mycket nära mitt hjärta, tack lillot!
Skönt att jag ännu kan imponera på honom, undrar hur länge det varar..? ;)
Kram och glad vår till alla!
Fler fredagsbloggare hittar du här! Saknas du, säg till så läggs du till! :)

8 kommentarer:

Annika sa...

Visst är det härligt nu!! Njuter av allt. Vi har sommarvärme idag...
Härligt att hela din familj är ett gäng joggers, haha!
Gustav vet precis vad han ska säga till sin mamma, atta boy!
Och, Emma...jag kan knappt ett ord finska, haha! OM du ska fråga om finska fråga Taina! Taina ger mig bara lite finskalektioner i sina kommentarer. Fast jag är så mkt i finland är jag bara i finlandssvenska trakter. So it is...HAHA!
Just nu kommer jag inte ens ihåg vad godnatt heter. SÅ illa är det!!
Men jag önskar er en god natt och en god helg i härligt VÅRVÄDER!!
Otroligt snygga collage du har gjort!! I am impressed!!
Kram!!

Emmama sa...

Annika: Mysigt! Vi har haft ganska kallt denna veckan men hoppas på lite värme i helgen.. Inte minst för att jag har mycket tvätt och jag avskyr att behöva torka det inne, det tar över hela lägenheten! :D Åh, vi kanske kan lika mycket finska då du och jag! Yksi, kakse kolme och trevlig helg på dig kompis! :) Kram!

PS. Kollagen gör jag i Picasa, gratisprogram från Google. SUPERKUL och enkelt och blir extra piffigt liksom! :) DS.

thebromanders sa...

Har en liten utmärkelse till dig - kom o hämta om du vill ha...

Saltistjejen sa...

Haha härligt!
Själv har jag tänkt komma igång med joggandet jag också. Nu när både temperaturen OCH min nya arbetsplats gör det möjligt!
kram!

Jemayá sa...

Jättekul att du hade en fin födis! Foto på Gustav när han springer med en kompis i parken är helt enkelt fantastiskt! Jag har just upptäckt Picasa, men vad jag sett får man bara högst fyra foton i ett kollage utan att betala - hur lyckas du med såhär många??? Eller kanske det är skillnad på Picasa i olika länder :(. Jättekul är det i varje fall (kunde tillbringa dagar med att peta och testa :). Kram!

Anna, Fair and True sa...

Själv är jag ingen joggare men promenerar gör jag gärna, helst i lite raskare takt.
Kram!

Emmama sa...

MzOlsson: TACK!!!

Saltistjejen: I Parken? Vilken dröm! Kram!

Jemaya: Oj, vad konstigt! Jag visste inte att det fanns såna regler nånstans faktiskt.. Vilken version har du? Kram!

Anna: Bra det med men jag har endel jag behöver springa av mig nu.. :) Kram!

Anonym sa...

Vilka härliga bilder och kul att ni är ute och joggar hela familjen, inkl Gustav! Vi är riktiga latmaskar på helgerna men under veckan försöker jag komma ut på powerwalks minst 3 ggr... Det är nämligen för varmt för att jogga och jag blir rejält svettig av mina PWs!