söndag, april 26, 2009

London Maraton

Vi har just sett the women elite start på London Maraton på TV och hejjar såklart JÄRNET på Catherine Ndereba som springer för Kenya. Hela London maraton startar lite senare idag och vi fortsätter kenyahejjandet även då. Det brukar vara en något större chans till glädje att hejja på kenyaner jämfört med att hejja på svennar. Men vi uppskattar såklart också väkämpande svenskar, inte bara lättlöpande kenyaner. Nu har jag sagt det, nu kan ni inte säga nåt.. ;)
Gustav springer ett eget litet maraton mellan köket och vardagsrummet och detta till hejjande mammaochpapparöster som ropar "GO KENYA GO". Han har helt klart löpartalang som jag sagt förut, sköna höga armar som svänger fram och tillbaka och snabba långa kliv. Med en pappa från Kenya och en morfar som sprungit mängder av maraton (och gjort det jäkla bra dessutom - bästa tiden du hade pappa får du skriva som kommentar, jag har tyvärr glömt exakta tiden) kan man inte förvänta sig nåt annat... :D
Go Ndereba go! Och hennes namn betyder för övrigt "driver" så vi hoppas hon har lagt allt drivet i skorna idag.. :)

7 kommentarer:

KARLAVAGNEN sa...

Heja heja! I Madrid har vi Madrid Marathon idag! Har en kompis som springer och sponsrar honom.

Emmama sa...

Karlavagnen: Kul! Värsta maratondagen! :) Hejja hejja till din kompis!

pappa, ingemar sa...

min bästa tid var 2 tim 43 min 20 sek, 11 marathon i Stockholm, 1 i New York samt ölandsbron marathon. bland de 100 bästa i Stockholm vid något tillfälle, kul med föredettingar som berättar om sina bedrifter under förra århundradet. Jag håller också på Kenya och förutsätter att Gustav tränas till en god löpare.

Emmama sa...

Pappa: Galet bra! Bland de hundra bästa i Sthlm, då var vi malliga kan ni tro! :)

KARLAVAGNEN sa...

Waaw!!! Som en fågelholk i nyllet av beundran...

Emmama sa...

Karlavagnen: Japp, vi lyfter på hatten!!

Anna, Fair and True sa...

Sägs att kenyaner (samt etioper m fl) har längre hälsenor och detta hjälper till men jag vet inte om det är sant?