lördag, april 18, 2009

Mina utmärkelser och massor av bloggtips!

Jag har lyckats samla på mig lite utmärkelser från andra bloggare och jag är SÅ GLAD och MALLIG för dessa! Inte illa att ni läser, bara det, men ännu bättre att ni gillar det ni läser! Och ingen dag är bättre än denna för att skicka de vidare till några av mina favoritbloggare, eller hur? Alla ni givare skriver också ni några av mina favoritbloggar och jag rekommenderar era bloggar massor också, länkar till även er finns här nere och jag hoppas det ska leda till många besök från nyfikna!


Blogging friends forever

Denna fina fick jag från Saltistjejen i New York för ett bra tag sedan, TACK! Reglerna är som följer:

- Endast fem personer får utmärkas.

- Fyra måste vara hängivna läsare av din blog.

- En måste vara ny eller nyligen ny, och bo i en annan del av världen.

- Du måste länka tillbaka till den person som gav dej utmärkelsen.

Millan är i Bristol och skriver en mysig blogg om livet där! Inredning, finfina barn och mycket mer, en jättefin blogg! Kram!

Petra i Puerto Rico bloggar om livet i Karibien och hon skriver alltid lika bra och intressant! Är dessutom en jättetrevlig kommenterare och det uppskattas verkligen! Kram!

Susanna i Nairobi, Kenya skriver en av mina absoluta favvobloggar! Just nu försöker hon ta körkort på Nairobis gator och hon bjuder på massor av fina bilder, reseupplevelser och annat! Kram!

Träningslyckan i Finland skriver väldigt motiverande om sin träning, mammalivet, recept och blandade vardagsbetraktelser! Kram!

Karlavagnen i Madrid har en riktigt skön och lite bitsk humor, det gillar jag! Kram!














Du har en underbar mammablogg - be proud

... kom från fina Jemaya i Finland, TACK!


Jag skickar vidare till följande tjejer som inte alls bara skriver om mammalivet men som är mammor som skriver väldigt bra!

Segsliten i Norra Italien som skriver fyndigt och rakt på! :) Bara namnet på hennes blogg, permanet formsvacka, är ju jätteroligt! Kram!

Underytanjag skriver om ett mammaliv som inte alltid är som det önskas vara.. Men med ett otroligt mod och hundraprocentig ärlighet! Kram!

Mysigt mammaliv i Italien kan du läsa om hos Utlandsmamman! Kram!

Marie i Göteborg bloggar om livet med sina två gullegrisar och skriver också om inredning och pyssel. Kram!

Mia i Göteborg bloggar om ett jättemysigt mammaliv med två små pojkar! Kram!

Elisa i London skriver om ett jättemysigt mammaliv med lilla Luma! Kram!

Jenny och Erik skriver om ett skönt föräldraliv i Aberdeen, Skottland. Kram!









Award for en bra bloggpersonlighet

Finfin utmärkelse från MzOlsson som bloggar från Portland, Oregon. TACK, vilken fin! Jag gillar verkligen hennes blogg och hennes roliga vardagsbetraktelser, sköna länkar och bra tankar! Jag skickar vidare utmärkelsen till:

Taina i USA är en av de roligaste bloggarna i min bloggvärld! Hur häftig som helst! :) Kram

Anna, fair and true bloggar på engelska från Stockholm. Smarta tankar, bra recept och ger alltid fina kommentarer! Kram!

Christel är en fena på fredagsteman och verkar verkligen ha hjärtat på rätta stället! Kram!

Marianne i Kairo (som vi just nu tänker extra mycket på) imponerar alltid på mig med sin eftertänksamhet och sina goda värderingar! Kram, kram, kram!

Ewa skriver eftertanksamma betraktelser samt kärleksförklaringar till lilla barnbarnet! Kram!


Du lyser upp vintermörkret

Denna utmärkelse kom från Angelica E på Mallis, TACK!. Hon har en jättehärlig blogg med massor av fina bilder, gulliga barnhistorier och god mat!

Jag ger denna vidare till:

Lia: Massor av vackra saker, goda recept och skön inställning till livet, I like it! Och det var jättekul att träffa dig i mars! :) Kram!

Annika i Virginia, USA: skönt liv med lika sköna betraktelser och fina bilder! Kram!

Anna of Sweden i Philadelphia skriver helt vansinnigt roligt och med en helt egen stil och jättefina bilder om livet i USA och som mamma till massor, massor av barn! ;) Kram!

Egon i Stockholm är jäklarns rolig och skriver med egen stil, kort och konsist. Både om samhället, balkongen och tankar om sig själv och andra! Men hon hejjar på helt fel fotbollslag. Well, man kan inte ha allt! Kram!

Towis i Thailand visar bilder på ett väder och sysselsättningar vi andra kan drömma om.. Och så volontärar hon på ett barnhem där hon tar hand om en jättefin liten persika, missa inte! Kram!

Its all about me skriver en skön blandning av tankar och drömmar och minnen, fint! Bloggar också goda recept här. Kram!


Ni är så många som skriver så bra! Här fick ni mängder av bloggtips inför helgen, alla bloggar som uppdateras ofta och på ett bra sätt! Ni som inte nämndes idag, ni är lika bra och kommer uppmärksammas vid ett annat tillfälle! :) Bloggar med lösen väljer jag att inte nämna då människor ändå inte har möjlighet att läsa er (om de inte redan gör det vill säga och då vet de ju hur bra ni är).

KRAM till er alla och trevlig helg!!

16 kommentarer:

KARLAVAGNEN sa...

Jätte-generad blev jag nu. Men tack så mycket och du är ju fantastisk som orkar jobba, blogga, vara mamma och dessutom sköta om hela din omgivning. Du skulle passa inom det sociala ;-)!!!

Bitsk humor? Jag? Bäähääänäääää, jag är from som ett lamm...

Emmama sa...

Karlavagnen: Ja, och det sammanfattar väl ganska mycket min åsikt om dig ja! :D Och tack för det du skrev nu!

Anonym sa...

Åh, vad glad jag blir!! Tack snälla söta Emma! Jag är precis som Karlavagnen väldigt imponerad över hur du HINNER med allt och skriva så roliga och bra blogginlägg!
Får nog också skriva ihop ett bloggprisinlägg - man ska ju inte samla på hög utan dela med sig ;-)
KRAM!

Emmama sa...

Petchie: Tack för det! :) Jag är nog väldigt effektiv, det brukar jag intala mig själv i alla fall.. Saker tar inte så lång tid för mig. Men visst stressar jag ibland också.. ska inte ljuga.. Jag skäms lite över att dessa utmärkelser låg så länge, bättre att direkt skicka vidare och göra folk glada! Kram och trevlig helg!

Annika sa...

TACK snälla Emma!!
Jag blir ju jätteglad över att du gillar min blogg.
DIN är en av mina favvisar---Alltid!
TACK och stor kram!!

Emmama sa...

Annika: Tack du också! :) Vad glad jag blir! Kram!

Taina sa...

Nämen Emma!!!! Tusen tack. Ja, mina tisdagar döps om till magnetdagen ;)
Din blogg ÄR SUPER och jag gillar Gustavs alla upptåg, förklaringar och speciellt fotona på honom.
Fortsatt trevlig helg!
Stor kram

Anna, Fair and True sa...

Tack så jättemycket för utmärkelse och fina ord! Jag håller med föregående talare att jag inte förstår hur du hinner med arbete, föräldraskap och aktivt bloggande!
Stor kram!

Towe sa...

åh vad fin du är! jag gillar din blogg med :)

Emmama sa...

Taina: Varsågod och tack själv! :) Trevlig helg!

Anna: Min effektivitet finner inga gränser. Mitt vilande finner mycket gränser. ;)

Towis: Tack! :)

underytanjag sa...

Oj, tack, nu blev jag jätteglad! Hur gör man för att kopiera den?? Kram från lilla mig

It´s all about me sa...

VAd glad jag blev att se min blogg - sist men inte minst! :)

Tack Emma!!

egoistiska egon sa...

åh, TACK vad fina ord :)

Emmama sa...

Underytanjag: Jag vänsterklickade på bilden och sparade den, och skickade sen vidare till de jag ville, fanns inga speciella regler till just det. :)

Its all about me: Precis, alla värda lika mycket! :)

Egon: Håll till godo djurgårdarn!

Susanna sa...

TACK, vad glad jag blev av den fina utmärkelsen! KRAM!

Elisa sa...

Tack Emma, du ar sa sot! Jag skulle onska att vi kunde ta en trip till er nagon gang och spana in laget i Aberdeen!! Gillar din blogg med, massa! Kram