söndag, april 05, 2009

Stannar du kvar i kampen?

Som sosse och stolt vänsterpolitikanhängare vill jag kommentera utvecklingen kring AMF/LO/Wanja LW-härvan. Det hävdas nu att Mona Sahlin vill att Wanja LW avgår från AMF-styrelsen och många vill se att hon avgår också från annat.

Jag blir förbannad! Över att läsa pa AMF’s hemsida att all vinst tillfaller spararna och över att man går från att vara bonusarnas värsta fiende till att godkänna orimliga miljonbelopp. Det är motbjudande och smutsigt att styrelseuppdrag och chefspositioner ska kunna ge den här typen av extrapengar och att många okej-at det.

Att nu avsky Wanja Lundy-Wedin är enkelt, det är den alltför enkla lösningen i min mening. Det säger jag även om jag är arg och besviken och trots den effekt jag (men inte alla) tror det gett. Avskyn har lett till att väljare sviker och kanske förlorar vi nu ett andra val på grund av detta. Vi kan vara på väg emot en andra förlust, för första gången.

Människor slutar uppenbarligen vara socialdemokrater när de är arga. De lämnar värderingar och partitillhörighet på grund av detta. DET kan jag inte acceptera. För hur arg man än är på en ledare inom sitt parti, stanna kvar och kämpa! Bli den forändring du vill se, visa en annan bild, sprid goda värderingar! Spring inte i ren ilska till bonusförespråkarna på högerkanten.

Det är inte du som är arg som är i fel parti, det är dom du är arg på som är i fel! Och jag vill inte se en förlust som beror på att människor med goda värderingar gav upp den kamp som vi för var dag ser mer och mer behov av.

Så upp till den nu, upp till kampen. Upp till kamp!

4 kommentarer:

Fritt ur hjärtat sa...

Härligt! Jag är med i kampen!

Emmama sa...

Fritt ur hjartat: BRA, jag med! Kan inte tanka mig nat annat!

Fritt ur hjärtat sa...

Jag la en länk till dig i inlägget! Ju fler vi är tillsammans...

Anna, Fair and True sa...

Superbra inlägg! Jag har inte orkat skriva om detta men kanske länkar till/översätter ditt inlägg på min blogg. Det känns som om Wanja har fått skulden för hela bonusgrejen, i privata näringslivet och överallt. Men det kanske är så som vi människor funkar? Vi vill ta den enkla vägen ut? Tror att det löser sig genom en liten åtgärd. Och plötsligt har människor också glömt allt bra den människan gjort under de senaste tio åren och längre.

Vi får trösta oss med att det är långt till valet. Jag kan inte förstå hur M kan ha 35%! :(