måndag, april 27, 2009

Pyssel i köket


Jag köpte en massa "skum"stickers förra veckan. Ja skum och skum. Foam stickers heter det här, jag vet inte hur man ska översätta det riktigt..? Frågade Gustav vilka han ville skicka kort till och det var till sin mormor och morfar, moster och "Mattin" samt sin "uncle". Så vi har gjort kort så det står härliga till och de åker på lådan imorgon. Han var sen lite trött och han inte göra fler sa han, men ska göra en det en annan dag.

Det bästa med att jobba skift är ju alla dess halvdagar. Idag slutade jag ett och fick hela eftermiddagen och kvällen hemma med Gustav, tror jag hade haft svårt att anpassa mig till 9-5-dagar varenda dag och är glad att jag inte behövt välja ett sånt jobb ännu.

Mwaniki fyller år imorgon (kanske, ja man vet ju aldrig) och jag sa till Gustav att imorgon när du träffar pappa får du säga "happy birthday och Nakupenda" (det sista betyder jag älskar dig) för det är pappas födelsedag imorgon.

Gustavs sköna och lite lätt egocentrerade svar:

"Oh, my birthday AGAIN. What a surpriiiiiise".

8 kommentarer:

thebromanders sa...

Kul med pyssel!!!
Han har för tur, den killen, med alla dessa födelsedagar som är hans;)

Annika sa...

Just det, jag minns dom där klistermärkena. Dom var roliga att hålla på med.
JAJAMÄÄN, det är Gustavs inställning man ska ha!! Bring on the birthdays.
Kram!

Saltistjejen sa...

Vilka underbara kort! vad ni är duktiga på att pyssla och fixa!!!! Får man komma och vara med....? :-)
Det måste vara jobbigt att fylla år hela tiden. Gustav kommer bli alldeles slut om det fortsätter i den här takten haha!
Hoppas nu att han och hans pappa kan få en jättebra födelsedag imorgon! Grattis till dem!
kram!!

frida sa...

ååh vad kul det ska bli med kort om ett par dagar då ju:=)!

Annelie sa...

Fyller han år i morgon, jag har den 2:e uppskrivet i min bok ju....??!!! Undrar ni inte varför de kommer 1 månad för tidigt....i år igen???!!!

Grattis idag då (28:e) Mwaniki!!
Kram

KARLAVAGNEN sa...

Grattis till pappa M och hur blir "jag älskar er"? Nakupendais?

Anonym sa...

Gustafs kommentarer är oslagbara :).

Åh vad bra att få svar på något som jag inte har vetat förr. Att Nakupenda betyder jag älskar dig :).

Nynnade ofta på en låt för läääänge sedan där "Malaika nakupenda malaika" ingick i texten
Tror att Miriam Makeba sjöng.

Ha det bäst!
Ewa

Anna, Fair and True sa...

Du måste nog berätta sanningen för honom snart. Kan bli lite jobbigt när han kommer upp i tonåren. Dyrt också om han ska ha present varje gång ;)