fredag, april 17, 2009

Min stora dag och alla tårtorna!


Vilken jättefin födelsedag jag fick! Klart är ju också att jag har världens bästa bloggkompisar, det märker man inte minst på mängden grattis - tack! Jag inledde dagen med att jobba lite.. Helt okej, inte minst för att jag fick en stoooor chokladtårta och ett jättefint kort av mina fina kollegor! När jag kom hem låg ett "right back"-kort på köksbordet och strax strax därefter kom Gustav och Mwaniki hem med en fantastisk blombukett (kors i alla världens tak i hela universum, han köpte blommor! :)) som jag fick samtidigt som Gustav sjöng "Happy Birthday". In till stan sen och så lunch på bästa puben i stan, Slains castle på Belmont Street. Eftersom jag inte har nån som helst skam i kroppen meddelade jag efter att lunchen var uppäten servitrisen att jag fyllde år och hade strax därefter en gratis vaniljcheesecake med varm fruktsallad framför mig. Joråsåatteeee. Tog sen en fika i stan medan Gustav lekte och spenderade sen kvällen hemma med alla mina bästisar (ja, via telefonen, men det kändes som ni var här i alla fall!)...
Firandet fortsatte... igår blev jag och Gustav bjudna på födelsedagstårta hemma hos M&M! Vännen M hade gjort chokladtårta med nutellafyllning och smörkrämstopping - HEY vad gott! Idag bjöd kompis Kerry på ny tårta då hon hälsade på på jobbet och hade födelsedagstårta + kort med sig!
KRAM till alla som gjorde min dag (min vecka..) så fin! Tack för sms, mail, brev, kort, facebookhälsningar, bloggrattis och presenter! Jag har tur som har er alla!!
PS. Gustav har hela tiden trott att det är han som fyllt år. Jag har som den goda moder jag är låtit honom fortsätta tro det. DS.

9 kommentarer:

Lia sa...

Underbara fina söta och störtsköna Emma! Grattis till dina fantastiska år på jorden, må de följas av måååååånga är till! Hurra hurra hurra hurra!!

Lia sa...

hahaha, observera att jag håller mig till den 17:e, tyckte det passade dig som födelsedag, hihihi. Sorry att jag är i senaste laget kompis! Kram igen

Emmama sa...

Lia: TACK! :) Bättre sent än aldrig kompis! Stor kram!

thebromanders sa...

Härligt vad mycket firande!! Så, hur känns det nu att vara 30??
Vad snäll du var mot Gustav!! Det kan han väl få tro!

Emmama sa...

MzOlsson: Ja det var riktigt kul! :) Känns ju inte jättemycket precis, haha, men det känns BRA tycker jag! Kul! :) Och jag fick vara så där moderligt oegoistisk på min dag och låtsas att den var Gustavs också.. Kram! :)

Saltistjejen sa...

HÄRLIGT att du blev firad ordentligt!!!
och gud vad roligt att Gustav trodde det var HANS födelsedag!!! Haha! Barn är underbara!
KRAMAR!

Anna, Fair and True sa...

Så Gustav trodde det var hans födelsedag?! Hahaha :)

Anonym sa...

Du är en rik kvinna med din underbara familj och alla dina fina vänner :D

Ditt input ger utan tvekan ditt output.

If you get my drift :D

Love your blog.

Från bästaste västkusten :D

Emmama sa...

Saltistjejen: Japp! Skönt att vara så självcentrerad på nåt sätt.. ;) Kram!

Anna: Javisst.. Se kommentaren ovan! :) Kram!

Anonym: Tack tack, vem du än är! :) Och visst är västkusten härligt, helt klart! Kram!