lördag, april 04, 2009

Arga lillot

Det är typiskt aprilväder idag. Det var soligt och varmt när vi gick till loppisen imorse men iskaaaallt när vi gick hem från efterföljande fikan hos kompisarna M&M som bor några gator bort. Nu sitter jag på kontoret och gör veckans långa pass. Lämnade en ilsken liten ekorre hemma. Det senaste i utvecklingen är nämligen att vägra säga hej då vid hemdags och sen GALLSKRIKA ”I wanteeeeed to say byyyyyyyye” och störtgråta (ni vet, med snor och andningsuppehåll) i ca 30 minuter efter varje avsked. Hela vägen hem och sen hemma en stund också. Alla utvecklingspsykologer har glömt denna fasen för ingenstans finnes den att läsa om. Jag försöker nu övertala Gustav att säga hej då innan vi går ifrån kompisar för att han sen inte ska ångra att han inte sa hejdå men han lyder inte modern alls. Ibland forsöker jag lugna ilskan genom att säga att han visst sagt hejdå men killen har koll och skriker då ”I NEEEEEEVEEEEEEEEER”. Och det blir stor kris och tandagnisslan som hörs av alla som bor både i denna stad samt alla förorter.

Nu ska jag fixa kaffe och äta det enda lilla ballerinakexet som finns kvar efter att mina glupska kollegor käkat upp de andra. Svenska ”kager” går hem här.

6 kommentarer:

KARLAVAGNEN sa...

Hmm, kanske det är så att han egentligen inte vill gå hem just då?
Klassisk grej som brukar gå över, fast det visste du ju redan.

Hmm, kanske ska prova det nästa gång någon går hem utan att säga hej då! Snor och andningsuppehåll låter som en effektiv kombination.

Emmama sa...

Karlavagnen: Han vill aldrig ga hem, han vill overnatta och leka resten av livet. Spelar ingen roll hur lange vi stannar, tro mig. :) Ja, testa och aterkom!

Trevlig helg!

Anna, Fair and True sa...

Du får lura honom, i alla fall när han är hos kompisarna, att de ville veta hur man säger "bye" på svenska. Då kanske han säger hej då, även om lite annorlunda.

Emmama sa...

Anna: :) Man vet aldrig, det kan funka! :)

KARLAVAGNEN sa...

Hehe, man han är ju en kille. Killar är ju sådana... Övernattar där de har lust och leker resten av livet. Ja, om man då inte är någon som har slagits mot lejon och allt. Då är man en allvarlig man! ;-)

Petra sa...

Min gud,d et där är jobbigt som 17. Minns när Tim var så...det återkommer lite vid 6 års fast i värre saker. Jag ångrar att jag inte lekte mer på dagis tiex. Tjut med snor o andningsuppehåll och en tung 6 åring