onsdag, april 08, 2009

Strykning, mat och läkare!


Oh kära nån, vilken förmiddag. Strykit liten skjorta och strykit stor skjorta och gjort god varm pastasallad med pesto, tomat, pinjenötter, zucchini, halloumi och rödlök som nu kommer med till jobbet. På onsdagarna har vi gemensam lunch innan mötet och till fikat kommer mina kakor med såklart, det hoppas jag dom gillar!

Och Gustav, Gustav, detta barn.. När jag var i badrummet knackade han på och presenterade sig som "the doctor".
"Vet du vad en doktor gör", sa jag.

"They help people. Like, with their boobs. So, let me see your boobs."

Så doktorn tittade på dom.

"Oh, they are gone. But thats ok."

Jaa. Tack vare dig är dom nu som dom är, lille vän. Jag ammade och tog haaaaand oooom diiiig. Och detta är tacken. Otack är världens lön.

16 kommentarer:

Saltistjejen sa...

Åhahahaaaaaa!!!!
Det var ju obetalbart roligt såhär på morgonkvisten!
Kram!

heffamamman sa...

Då man tittar in på den här bloggen så tycks man alltid få sig ett gott skratt. Visst är det härligt med påfundiga barn! Lite mindre skoj med icke-existerande boobs. Men som en klen tröst så kommer de ju tillbaka med nästa bebis.... för att sen försvinna ännu mera. ;-) Din onsdagslunch ser väldigt smaskig ut!

underytanjag sa...

HAhaha!

It´s all about me sa...

Smaskig mat du gjort och HAHAHA, Gustav är för härlig!!!

anna of sweden sa...

Hahaha! Hohoho!
Vilken underbar läkare!

Taina sa...

Gullige Gustav! Så sant så sant. They´re gone!!!!HAHAHA!!!
...förresten, vad heter halloumiost på engelska?
Kram

Anonym sa...

Ha ha ha, Gustav är ju bara så underbart rolig!!
Mums för halloumiost, det är ju bara så gott!! Nu blev jag hungrig - och inte har jag halloumi i Puerto Rico :-(
Kram!
PS Jätteimponerad över din bakning!!

thebromanders sa...

Dessa barn!!! Underbart!!

KARLAVAGNEN sa...

Klockrent!

pernilla sa...

HAHAAAAAAA!!!! Vad go han är!!!

Annelie sa...

Skönt att du genomgått e ordentlig
"läkar"-undersökning av både bröst
& ögon. Nu kan du sluta grubbla.

Anna, Fair and True sa...

HAHAHA You made my day! Jag skrattade t o m högt, inte bara drog på smilbanden =D

Anna, Fair and True sa...

Förresten, halloumi heter helt enkelt halloumi på engelska också tror jag

Anonym sa...

haha, han är för ljuvlig med sina funderingar Gustav!! :)

Lia sa...

Hahahahahaha! Detta barn, detta barn! Men du, jag tror nog det är Gustav som har fel på ögonen, och inte hans mamma =). För som jag minns det så sitter boobsen precis där de ska vara! hahahaha. Och du har så jätterätt: klart att du ska fira allt bra du har lyckas med på dina 30 år. Ingen 30-års kris här inte, HEJA EMMA! Kramar

Emmama sa...

Hahaha allihop! :D Denna unge förgyller mitt liv så vansinnigt mycket!
Och ja, osten heter samma och är så god!

KRAM OCH GLAD PÅSK!