onsdag, april 22, 2009

Love love love

Jag och min sämre hälft har haft ett så moget gräl denna veckan. Jag var arg och körde silent treatment i 2 dygn och Mwaniki var ute och promenerade i ÖSREGN i 4 timmar, kom hem efter midnatt. Mattan i sovrummet låg FEL och jag blev skitarg. Ni förstår givetvis mig. Hade mattan legat rätt hade Gustav kräkt på den och inte på den cremefärgade heltäckningsmattan under. ARG var jag. Frågor på det. Nej, precis.

Så kom det ett litet superirriterande sms idag från den supersämre hälften.

”I was cleaning the house today and had to move the rug to vacuum clean under it. I have put it back but I am not hundred percent sure it is in the right angle, please check when you come home”.

Alltså, översatt: jag är en idiot som har städat idag och jag är en idiot som tog bort mattan för att kunna dammsuga under den. Jag är ocksa en idiot för jag är nu osäker på om den ligger i hundraprocentigt rätt vinkel, kolla det när du kommer hem min älskade perfekta kvinna.

RAAAAAAAAAAAH!!

18 kommentarer:

mamma Eva sa...

Nej, det blev en vinklad översättning, tror jag.
Men det är bättre att förekomma än förekommas tänkte nog Mwaniki när han skrev sms:et. Så nu har du ju möjlighet att kolla så mattan ligger rätt innan du snubblar på mattan för att den låg fel för att Mwaniki hade städat under den, Heja Mwaniki, frun kan vara svår att tas med. Kram bliv. svärmor

Sussie sa...

Silent treatment brukar jag oxå ta till när når inte faller mig i smaken. Skönt att höra att ingen är perfekt. :)
Kram på dig.
PS.. Hoppas mattan var i rätt vinke.. ;)

KARLAVAGNEN sa...

Nä, nu är du barnslig. Han visar att han bryr sig och har hört och tagit till sig varför du blev så arg.

Å andra sidan - spela ROLL om det kom kräk på mattan för att den låg fel. Du har säkert viktigare saker att bekymra dig om. Fråga på en kemtvätt, de har SÄKERT produkter för att få mattan ren igen.

Kom igen nu! Gå nu hem och krama om lejon-tämjaren, du kvinna från småländska mörka skogen. Som du älgar på kan man ju bli mörk-rädd!

Jag undrar, var är det EGENTLIGEN som skon klämmer? Vad är det som egentligen oroar dig, eller är du ¨bara¨ as-trött? Eller är det, hormoner som härjar?

Taina sa...

Får jag skratta? Hihi, jag känner ju igen mig själv helt enkelt...
Kramen!

Anonym sa...

Förstår, känner igen...och jag har också alltid rätt ;).

Men sen efteråt så känns det rätt dumt, vad var det egentligen jag blev så ini...arg för?

Kram kram :)

Ewa

pernilla sa...

Haaaa vad roligt, tycker att Mwanikis sms var bra. Verkar som ´han har fattat!

Emmama sa...

Mamma LILLA: FEL SVAR! :D Kram!

Sussie: Perfekt blir jag aldrig, skont att du gor samma sak.. :)

Karlavagnen: HAHA vad irriterande skrivet! ;) Hade kraket kommit pa mattan hade jag varit GLAD, nu kom det pa heltackningsmattan ju. Dessutom ar INTE allt jag skriver seriost menat..

Taina: JA, kan inte nan fatta att jag faktiskt skojjar lite, mitt i min irritation! :)

Ewa: Ibland kommer man huvet ifatt en lite for sent! :)

Pernilla: Ja, ibland fattar de till slut ser du.. :D

anna of sweden sa...

Haha! Jag tycker att det är den oäkte hälften som har humor. Vilket mitt-i-prick-SMS! :D

Men till den viktiga frågan. Är Gustav sjuk? Kan ju inte
bara gå och kräka ner en matta så där.

Kram!

KARLAVAGNEN sa...

Det fattade jag väl att kräket kom på heltäckningsmattan. Kolla med en kemtvätt, de vet säkert på råd. Eller med din kloka mor?

Ja, jag är född så är seriös och humor-befriad... ;-)

Elin sa...

Jag förstår dig jag är nänligen också en person som ALLTID har rätt det spelar lixom ingen roll vad det handlar om, jag vet allt! Dock måste jag erkänna en sak, viste inte att jag var så dålig på att översätt från engelska till svenska!;) men jag gillar din översättnign och nu börjar jag även förstå varför jag och min kille har kommunikations problem!;) haha hoppas kvällen blev bättre!

Anonym sa...

Åh, om jag bara hade kunnat vara arg i TVÅ DAGAR!! Jag kan inte sura om O tittar på mig, då börjar jag skratta - SKITIRRITERANDE!! ;-)
Hoppas att mattan ligger i rätt vinkel nu!

Anonym sa...

Mwaniki 1
Emma 0

K-L sa...

Hahahaha, fy vilken oförskämd make du har som dammsuger och sedan inte ställer tillbaka gerjerna på rätt plats. När det händer här hemma hos oss kommer jag bli precis lika arg som du.

pernilla sa...

Idag har jag gått 19000 steg eller 1,6 mil, samt kört bil 1,6km i götatunneln;)

Anna, Fair and True sa...

Min fråga är: har ni alltså anpassat er så väl till brittiskt liv att ni har mattor uppepå heltäckningsmattan? Nu är slutet nära! ;)

Jemayá sa...

Härligt, Emma! För första gången ser jag något positivt i att vara singel:). Fräscht (trots humorn, men den baserar sig ju för det mesta på allvar....) - istället för alla pusseli puss foton med äkta makar, skoj jo, men ibland funderar man, GRÄLAR DOM ALDRIG??? Så där är ju livet. Grattis till fotovinsten! Härligt att du har ett jobb du trivs med - är det något du utbildat dig till, tänker bara att det kanske inte är så lätt utomlands att hitta just det man utbildat sig till i hemlandet?
kram!

Emmama sa...

Anna: Han hade en snabb variant av magsjuka. Sambon är inte rolig, han är NOSIG!

Karlavagnen: Har fått tips om ett bra företag från en kollega nu tack och lov! :)

Elin: Jadu, haha, inte konstigt att man inte alltid förstår varann när så mycket försvinner i översättningar.. ;)

Petchie: Mattan låg rätt, kors i taket! Jag kan vara arg ännu längre än så, bara så du vet.

Anonym: HEY!!

K-L: NOW were talking!

Pernilla: BÄSTA du vad bra!!

Anna, Fair and true: Det kallas fullkomlig assimilation! :D

Jemaya: Oh, tro mig! Vi grälar och det bjuder jag så gärna på! :) Jag är socionom och jobbar här med antisocialt beteende, som socialpedagog ungefär, har ett absolut drömjobb, hade tur!

Marianne sa...

Hahahaha! Så länge grälen handlar om mattor och filmjölk ska man vara glad, det är värre när det handlar om allvarliga saker. Inte för att mattor inte är allvarliga, de är superallvarliga : D

Förresten har jag också alltid rätt. Alltid.