måndag, april 20, 2009

Vem ska få gratis öl?

Bild 1, himmelsk grönska.

Bild 2, fetknopp.

Bild 3, hummelska blommor.

Bild4, påskliljepromenad.

Min kära pappa och jag vill nu involvera er i en tävling! Vi har tagit två anonyma våriga bilder vardera och en bild (och en fotograf) ska ni bli vinnaren! Vilken gillar ni bäst? Skriv en kommentar med vilken bild som är er favorit. Vi tackar på förhand för ert deltagande och lovar att visa bilder på när vinnarfotografen bjussar den andre på en öl på en typiskt aberdeensk pub i maj, bra va? :)
Hoppas på mycket svar!

33 kommentarer:

Mwaniki sa...

I vote for picture number 3 cause there is an animal there. All nice pictures though.

It´s all about me sa...

Himla svårt val hörredu!! Jag har suttit och tittat på dem nu och kan inte riktigt bestämma mig... jag gillar nog fetknoppen samt påsklinjepromenaden bäst, men eftersom jag bara får välja ETT alternativ får det bli FETKNOPPEN eftersom jag gillar foton som koncentrerar sig på en enda detalj. Hummelbilden hade kommit högt om den hade zoomat in humlan mer så att den kommit mer i fokus :)

So.. my vote goes to FETKNOPPEN, pic no 2.

underytanjag sa...

Åh jag gillar påskliljepromenaden!

Vicky sa...

Tack för utmärkelsen! Nu blev jag glad :)

Jag röstar på påsklijepromenaden och gissar samtidigt att det är du som har tagit den! Kram

K-L sa...

Jag hade svårt att välja mellan hummelska blommor och påskliljepormmenaden, men till slut fick det bli påskliljeprommenaden. Om den prommenaden kan tas i närheten av där du bor så vill jag flytta hem till dig ; )

Kram

Emmama sa...

Tack för era svar, vad kul att ni ger er favvis! :) Låter tävlingen pågå nån dag till och ser om fler vill välja en favvis! :)

Frida sa...

Jag röstar på bild 3,en riktig proffsfotograf kände av ögonblicket när djuret satt på blomman:)HEJJA!!

Jemayá sa...

Jag röstar på bild nummer fyra, den är nästan himmelskt vacker - många harmoniska element i bilden, får jättelessamt till Yorkshire :)

Della sa...

Fyran röstar jag på.

Elin sa...

Oj jag sitter och tittar fram och tillbaka för att komma på vilken bild som är mest vårig. det får nog bli bild nummer två, skulle ta bild nummer tre men det ser för sommrig ut på nått sätt! så jag röstar på nummer 2! lycka till!

Wee Mary sa...

Påskliljepromenad-bilden är underbar! Dit går min röst :D
Vill bara kliva in i bilden och promenixa längs med vattnet. Gissar att det är en långt framskriden vår i Skottland!?

/Kram

pernilla sa...

Fetknopp röstar jag på.Juryns motivering: "Ur det kalla och kärva som varit, kämpar sig hoppet om en ljusare tid fram"
Förövrigt väldigt välfotad, proffsigt gjort.

Anonym sa...

Påskliljepromenaden alla gånger (och det är ju definitivt du eftersom det absolut inte är Älmhult på bilden ;-))! Jag älskar det där brittiska landskapet med bron och mängderna med påskliljor! Hade gärna promenerat där själv..
Fetknopp??
Kram!

Cecilia sa...

Jag tycker att bild nr 4 är bäst!

heffamamman sa...

Påskliljepromenaden får min röst! Åh, vad fint! Där bokar jag in en promenad nästa vår. :) Vi kommer att besöka Aberdeen i juni i sommar, men då har ju påskliljorna blommat ut för länge sen. Fast bara det fina staketet på bilden skulle ju göra mödan värt att ta sig till det promenadstråket! Jag gissar också på att den bilden inte är från Svearike. :)

Alla bilder är fina på sitt sätt! Enjoy the beer. ;)

anna of sweden sa...

Kul idé!

Hm. Gillar trean och fyran bäst. Men min röst kan ju bara gå till en ... hm ... det får bli ... trean! :)

Oh, så spännande det ska bli att se öl-vinst-utdelnings-bilden!

Taina sa...

Bild nummer 4!!! Helt klart. Såååå inbjudande!
Kramen

thebromanders sa...

Bild nummer fyra är helt ljuuuvlig!! VAR är den tagen nånstans?? Där vill jag promenera!!

Sara sa...

bild nummer 4! helt underbart : )

KARLAVAGNEN sa...

Jag tror din pappa tagit bilder nummer 1 och nummer 4. För jag har en likadan kamera som du och den kan man ta bra när-bilder med. Så jag tror att din pappa inte fick någon bra kamera detta året för att dottern fyllde jämnt. Så som de generösa och snälla föräldrar de är så har de stått tillbaka. :-)!

Faktum är att alla fyra bilderna är bra på sitt sätt. Oavsett vem som tagit bild nummer 3 så är det den jag tycker är bäst för den visar bäst att våren är på väg när växtlighet och insekter får lite fart.

Dessutom så är det ju en liten humla på den bilden, så med mitt surrande blir det för mycket surr. Så jag låter bild nr 3 får surra HURRA för våren!



PS: Man vinner inget va? Puh vilken tur!

Emmas pappa sa...

Vinnaren blir bjuden på öl, förloraren kommer också att ge en öl-relaterad present till den som vinner priset av de bedömmer tävlingen.

Emmama sa...

Pappa och jag har EXAKT samma kamera ska tillaggas..

KARLAVAGNEN sa...

Har han!? Vad bra! Då är vi tre som har likadana kameror. Men jag ändrar mig inte vad gäller bilderna (fast egentligen tror jag att din far ligger bakom en av när-bilderna också; så nummer 4 och nr. 3 hade jag gissat din pappa tagit om jag nu inte redan bestämt mig för att inte ändra mig. Klara besked var det här.
Skål mina vänner!

Emmama sa...

Karlavagnen: Jag alskar nar folk har feeeeeeel, mohahaha. Tur att det inte ar nan tavling du! :D

Annelie sa...

Jag röstar på bild 4, så underbart att jag vill hoppa in i bilden!!!!
Tror den är från Skottland.....

It´s all about me sa...

jag tror att du tagit ettan och fyran!

Saltistjejen sa...

FYYYYY vad svååååårt!
Jag gillar 3:an och 4:an bäst. Men har svårt att välja mellan dessa. Båda ger en så vårig känsla!!!!
Bild 1 känns nästan lite emr försommar annars gillar jag den också.
Hm, kasnke ändå hummelsa blomster. OM jag nu MÅSTE välja mellan 3 och 4....
Eller....??
Aaarrrgh! SVÅRT!

Towe sa...

jag röstar på påskliljepromenaden, såna bilder får mig att längta till Europa!

pappa sa...

Jag har visat bilderna för 18 personer i Viktväktarna, samtliga väljer fetknopp, kan man räkna hem dessa röster.

pernilla sa...

Hahaha pappa, klart du kan...

Sussie sa...

4:an helt klar! :) Å jag jobbar som fotograf så min röst väger tuuuungt. *skoja*

Rebecca sa...

Nummer 4 :)

Anna, Fair and True sa...

Röstar på 4!