lördag, april 11, 2009

Fredagstema, show and tell: Långsamt!


Jag har tyvärr missat första temat från Västmanländskan men nu är jag tillbaka på banan! Fredagens tema var, lämpligt nog då det inföll på långfredagen, långsamt. Jag skriver mitt tema idag och skriver också om idag, för den här dagen är lååångsam... Igår efter 1-9-passet på jobbet ville jag bara hem, hem, hem. Hem och mer eller mindre kasta väskan på golvet innanför ytterdörren och sen lägga mig på soffan. Det blir en riktigt så eftersom jag blev inringd att jobba vaken natt på mitt extraknäckjobb. Att vara "on call" där, vilket jag är ungefär 5 nätter i månaden innebär generellt bara lite extrapengar, vanligtvis behövs man aldrig. Men igår var det bara att gilla läget. Idag är det därför lugn och ro och ett väldigt långsamt tempo som gäller, för jag är TRÖTT. Fast klockan är halv tre är det enda vettiga vi tagit oss för idag den goda frukost vi fixade förrut. Gott fullkornsbröd med creem cheese, kyckling, pesto och grönsaker. God juice, färsk ananas i vaniljyoghurt och så en rykande färsk Times med en härlig lördagsbilaga.
Känns som att vi kör lååååångsamt hela dagen idag. Ska ge mig ut och hänga lite tvätt i trädgården och så ska vi fixa nån god kycklingmiddag till ikväll. Gustavs påskgodis försöker jag få Gustav att dela med sig av och det går hyffsat bra. Han behöver det onekligen mer än jag.

9 kommentarer:

mamma Eva sa...

du måste lära dig att säga nej

Anna, Fair and True sa...

Härligt med långfrukost!

När du skrev att du skulle hänga tvätten kom jag på en grej som Aussi-kicki berättade. Det är tydligen FÖRBJUDET att hänga ut tvätt i Australien! Kan du tänka, ett så varmt land och så kör 13 miljoner människor torktumlare! Men även om det inte fanns några klimatförändringar så skulle det ändå vara en idiotisk lag!

Taina sa...

Med så lååånga och mååånga pass, så måste man få bli, eller vara, låååååååångsam.
Kram!

Anonym sa...

Jag förstår att du känner dig extra låååångsam idag! Härliga bilder på er eftermiddag och er frukost låter mumsig. Juicen ser jättegod ut - äpple och mango, mums!!
Vi åt också en mysig och lång frukost imorse, på vårt nyinköpa balkongmöblemang... Det får nog bli ett frukostinlägg framöver!
Ha en fortsatt trevlig påsk!!
Kram

KARLAVAGNEN sa...

Låter som en skönt låång lördag.
Ser att Marksandsparks har piffat upp sig lite och har lite fräckare design på juice förpackningarna.

Anonym sa...

Vissa dagar är det skönt när det går lite långsamt :-) . God fortsättning på påsken!

Emmama sa...

Mamma: Till att betala räkningar? :D Haha.. :) Jag veet, ska skärpa mig!

Anna: VARFÖR, för att det inte är snyggt eller? Vet du? Det kan väl inte vara fel på nåt annat sätt? Dessutom gillar jag hur det ser ut! :)

Taina: JA, jag behövde det verkligen! Kram!

Petchie: Låter bra, jag är alltid på jakt efter nya frukostideer! :) Kram!

Karlavagnen: De är supertrendiga med sin mat, DYRT men gott och bra grejer!

Maisoui: Verkligen! :) Detsamma!

Anna, Fair and True sa...

Tror det har att göra med att förr var det bara s k travellers och annat löst folk som hängde ut tvätt. I alla fall någon dum, förlegad anledning!

Emmama sa...

Anna: Oh herregud vad mycket HEMSKT som hänger med.. :(