lördag, april 04, 2009

Bitande avund

Får sms och mail om att ni sitter och grillar hemma i Sverige. Att ni njuter av sommarvärme och balkonghäng.

Jahaaaa. Men vi kanske gillar ösregn och kyla här. Vi kanske har drömt hela veckan om en helg fylld med vinterkyla, regn och bitande vindar.

Så njut ni. Sitt ni där och götta er och sänd oss inte en tanke. För vi gillar iskyla och regn.

Vi gillar iskyla och regn.

Vi gillar iskyla och regn.

Vi gillar iskyla och regn.

Vi gillar iskyla och regn.

8 kommentarer:

egoistiska egon sa...

haha! stackars. men jag har för mig att ni hade strålande solsken häromveckan när vi hade snö ;)

Emmama sa...

Egon: OCH OCH OCH???

;)

Amy sa...

Jag kan trösta dig med att det fina vädret tydligen inte ska hålla i sig så länge....enligt meteorologerna iaf. Känns det bättre nu?? ;)

Emmama sa...

Amy: Nej, jag ar en god manniska. ;) Unnar er all sol i varlden, MEN vill ocksa ha lite!

anna of sweden sa...

Sådant drömväder hade vi igår. Och lite åska för att förgylla det ytterligare! :)

Anonym sa...

Hej Emma !!

HAr kikat in här ganska regelbundet men min dator vill inte göra så det går att kommentera då bara en liten del av din bloggtext visas och inte länken för kommentar. Men idag var den framme så gör ett försök. Kul att se hur du har det. Kram Hanna & Oliver.

KARLAVAGNEN sa...

Ja men iskyla och regn kan vara underbart. Man kan kura inomhus. Läsa en bok, vika tvätt, dricka te, baka en kaka. Iskyla och regn kan vara jätte-mysigt.

18 år i NL lärde mig det.

Emmama sa...

Anna of Sweden: Grattis, vilken drom! :)

Hanna och Oliver: Oj, vad konstigt att det inte funkat, hoppas det kommer vara battre framover. Och hoppas allt ar bra med er! Kram!

Karlavagnen: Ja men man kan inte grilla uteeeeeeee. :)