tisdag, april 14, 2009

Taxibebisar!


Hittade detta och bilden ovan på Aftonbladet.se och kom att tänka på min egen taxiresa mot förmodad förlossning den där kalla morgonen för nu över tre år sedan.

”Vi ska till kvinnokliniken, tack” sa jag.

”Okej, det ligger nära”, sa chaffisen.

”Ja det är ju bra för jag tror jag ska föda barn”, sa jag.

”Åh, sa han”, ganska lugnt.

”Nu?”, sa han sen med lite panik.

”Ja, jag tror det i alla fall”, sa jag.

”NU?” , i full panik.

”Ja, inte nu i din bil men idag nångång, tror jag”.

”Fan vad du skräms”.

9 kommentarer:

elin sa...

haha han såg nog värsta sernariot framför sig med en skriakande kvinna och ett litet barn! men skön kommentar!;)

Saltistjejen sa...

Hahahaha!!!
Själv trodde jag ju nästan att lill-Skruttan skulle komma på tunnelbanan i Bronx! Fast jag var rätt lugn. De runtomkring var betydligt mer stressade faktiskt.
Jag tyckte mest det var pinsamt att vattnet gått så jag var blöt i rumpan och sedan plaskvåt om benen och skorna, haha!
kram!

K-L sa...

Hahaha! Jag förstår att han blev stressad.

Marianne sa...

Hi,hi, Taxi hade varit underbart. Min son höll på att komma i en stillastående hiss på vårt ´fina´sjukhus. Jag fick t.o.m. trösta sköterskan som var med. Men allt blev bra till slut. Hann till förlossningen med en kvart tillgodo. En 4,5 kilos klump blev det. Men det är 42 år sen så det är väl preskiberat nu, he,he :o)

It´s all about me sa...

HAHA!

pim sa...

ha ha dte är nog inte alltid lätt att vara taxichaffis..

Anna, Fair and True sa...

Gullig historia! Undrar om man får gratis taxiresor resten av livet som man får (eller i alla fall brukade få) på flyget? :)

Sussie sa...

Haha, den var kul.. o grattis., så sparar jag in besväret att skriva 2 kommentarer.. ;)

Emmama sa...

Egon: :)

Elin: Ja herregud, han var GRÅ i ansiktet den mannen! :)

Saltistjejen: Just det, det har jag läst om.. Inte kul när det händer men går allt bara bra så! :)

Kajsa-lisa: :)

Marianne: Och herregud, vilken panik! Tur att du av alla var den lugna! :)

Anna of Sweden: :)

Anna, fair and true: Oh, så borde det ju vara! :)

Sussie: Vilken tur att du kunde bespara dig det! :D

Its all about me: :)

Pim: Oh no! :)